Territori i Sostenibilitat

El Govern acorda l'ocupació urgent dels béns afectats per a l'execució d'obres en tres punts de la xarxa viària. Aquestes obres comportaran una millora substancial per a la xarxa viària, pel trànsit rodat i conseqüentment per a la seguretat dels usuaris.

query_builder   17 abril 2001 10:00

event_note Nota de premsa

El Govern acorda l'ocupació urgent dels béns afectats per a l'execució d'obres en tres punts de la xarxa viària. Aquestes obres comportaran una millora substancial per a la xarxa viària, pel trànsit rodat i conseqüentment per a la seguretat dels usuaris.

En concret, permetran executar els següents projectes d’obra:- Aquest projecte es tracta de la millora i condicionament de la carretera T-312 al tram de Cambrils ’ Montbrió del Camp, el qual millorarà la visibilitat en molts punts on aquesta és mínima, ampliarà la plataforma de circulació en les zones properes a l’accés a l’A-7 i intersecció amb la N-340, crearà rotondes i carrils de gir per garantir una major seguretat en girs i incorporacions a altres vies.Actualment la carretera T-312 connecta els municipis de Cambrils i Montbrió del Camp, alhora que permet l’accés des de i cap a l’autopista A-7 València ’ Barcelona direcció a tots dos municipis. S’han anat fent diferents actuacions dirigides a millorar l’afermat, malmès pel fort trànsit que ha de suportar.- Aquest projecte té per objecte la definició de les obres de la nova carretera de l’Eix del Llobregat al tram Sallent ’ Berguedà sud i de l’antiga carretera C-16 (antiga C-1411 d’Abrera a Bellver de Cerdanya), al tram Sallent, Balsareny, Navàs i Puig-Reig.La longitud total de l’actuació és de 13,36 km. Bàsicament es tracta d’una variant de traçat d’uns 4 km de longitud i d’un desdoblament de la carretera actual a la resta del recorregut.Actualment i després de diferents variants i tractaments d’afermats que s’han fet els darrers anys, la situació del trànsit i dels nivells de seguretat viari han millorat considerablement pel que fa la circulació en els dies laborables, això sense arribar al nivell òptim desitjat.Aquesta situació s’agreuja els caps de setmana i principalment a la temporada d’hivern on la congestió i retencions del trànsit es suficientment coneguda, amb les conseqüents cues i embussos que provoquen que un recorregut relativament còmode es converteixi en un trajecte inacabable per als conductors.Tanmateix les dificultoses condicions orogràfiques i geològiques del terreny condicionen que s’hagin de realitzar, de forma sovint, obres de millora o reparació, amb les repercussions que aquest fet comporta. D’altra banda un gran nombre de connexions directes de parcel·les, camins i carreteres augmenta els riscs d’accidents.- Aquest últim projecte té prevista la construcció d’una nova carretera entre la plaça dels Països Catalans i la rotonda del municipi de Quart pel marge esquerre del riu Onyar utilitzant, en la mida que sigui possible, el traçat de l’antic carrilet Girona ’ Sant Feliu de Guíxols. Aquesta carretera disposarà de dos carrils per sentit en alguns trams i d’un en altres, així com zones d’aparcament, carril bici i voreres incloent una rotonda a l’alçada del punt quilomètric 2’5.Actualment la carretera C-250, entre la Plaça dels Països Catalans i la rotonda de Quart, discorre pel marge dret del riu Onyar, travessant barriades d’ambdós municipis. El creixement urbà de la zona i la posta en servei de la variant de la N-II ha provocat un fort augment de trànsit en aquest tram de la C-250 la qual cosa provoca importants retencions, especialment a les hores punta d’entrada i sortida del treball.