- En els pròxims mesos també es tramitaran convocatòries de personal per sumar 90 noves places a l’estructura de l’Agència
- La consellera d’Economia i Finances informa el Govern sobre els plans d’actuació de l’Agència Tributària de Catalunya per al 2025
La consellera d’Economia i Finances de la Generalitat, Alícia Romero, ha informat avui el Govern sobre els plans d’actuació que té previst executar l’Agència Tributària de Catalunya (ATC) al llarg d’aquest 2025, els quals inclouen l’increment de la participació de l’ATC en la pròxima campanya de renda i la convocatòria de noves places fixes per al reforç de la seva plantilla.
Aquestes actuacions han de permetre avançar en el compromís del Govern de fer que l’ATC assumeixi de forma progressiva la gestió dels impostos pagats a Catalunya, que actualment es gestionen des de l’Agència Estatal d’Administració Tributària(AEAT). El primer objectiu en aquesta direcció és assolir la gestió de l’impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF), a partir de l’any 2026.
Pla d’actuació per a la campanya de renda 2024
El pla d’actuació per augmentar la participació de l’ATC en la pròxima campanya de renda tindrà una durada de sis mesos i consistirà en un reforç temporal dels efectius per elevar tant el volum de cites presencials com les hores d’atenció telefònica. Tot i que fa molts anys que l’ATC dona suport a l’AEAT amb personal propi durant la campanya, el nombre de contribuents atesos per l’agència catalana ha estat sempre molt baix, ja que la dedicació en nombre d’efectius i taules de cita prèvia es veia molt limitada per la necessitat de seguir prestant els serveis habituals de l’ATC.
És per això que el nou pla d’actuació preveu la incorporació temporal de 102 efectius per a aquesta campanya, 93 administratius i 9 tècnics gestors tributaris, que es distribuiran al territori de la següent manera: 49 a Barcelona, 16 a Girona, 10 a Lleida i 18 a Tarragona. La selecció del personal es realitzarà mitjançant la publicació de l’oferta corresponent al portal de l’empleat de la Generalitat (ATRI) i a la seu electrònica de l’Agència Tributària de Catalunya.
En paral·lel, també s’ampliarà el nombre de seus des de les quals es presta suport i assistència als contribuents per millorar el servei d’atenció, fins a arribar a un total de 36 oficines i 87 punts d’atenció.
Reforç de l’estructura fixa de l’ATC
D’altra banda, i amb el propòsit de reforçar l’estructura de l’ATC per assumir els futurs traspassos en matèria de gestió tributària, aquest 2025 es posaran en marxa les convocatòries necessàries per incorporar fins a 90 nous efectius a la plantilla de l’agència, un volum que s’incrementarà progressivament en funció de les noves tasques que s’assumeixin.
En concret, els processos selectius permetran incorporar personal del cos superior d’inspectors tributaris, el cos superior de tècnics tributaris i del cos tècnic de gestors tributaris.