Demà al migdia, s’iniciarà la campanya de voladures controlades a les obres de prolongació de la L5 entre Horta i Vall d’Hebron que la Generalitat està duent a terme al barri de la Teixonera. L’ús d’aquest mètode obeeix a les característiques del subsòl d’aquesta zona on el túnel passa a molta profunditat, travessant roques que en alguns trams són molt dures (granits, pòrfits i gresos). Aquestes roques no sempre es poden excavar amb procediments mecànics i, per tant, cal recórrer a les voladures controlades.

Aquestes explosions es faran dins del túnel, que ja té més de 100 metres de llarg des de l’embocadura, i es produiran sempre que el terreny sigui de roca dura, en cas contrari, s’utilitzaran els procediments mecànics habituals. 

Cal recordar que aquest desembre es van fer les proves per conèixer la càrrega adient i les vibracions produïdes i es va fer una reunió informativa amb l’associació de veïns.

Les voladures controlades produeixen poques molèsties ja que no hi pot haver projeccions de roques perquè el túnel té més de 40 metres de recobriment. Tot i així, es produeixen unes vibracions en el moment de la voladura que es mesuren mitjançant sismògrafs col·locats als edificis propers. El fet que la càrrega sigui controlada garanteix que la vibració (instantània) no arribi al mínim establert a les normes de seguretat.

Un altre efecte és el soroll, similar a un tro, que es pot sentir més o menys depenent de la profunditat del túnel, que actua com un altaveu. Per tal d’esmorteir aquest efecte, a la boca del túnel s’hi col.locaran elements que disminueixen el soroll. Per tal d’evitar ensurts als veïns, s’avisarà el moment en què es realitzin les voladures mitjançant una sirena.