La Direcció General de Ports i Transports del Departament de Política Territorial i Obres Públiques, ha donat a conèixer el balanç positiu de les actuacions de la Generalitat de Catalunya en el servei de transport de viatgers al corredor Barcelona-Igualada.

Des del passat mes d’octubre, la Generalitat ha portat a terme un seguit d’actuacions per a la millora del servei de transport públic en autobús que realitza l’empresa la Hispano Igualadina en el corredor entre Igualada i Barcelona, i més concretament a les poblacions d’Esparreguera, Abrera, Collbató i el Bruc. Aquestes millores han tingut com a finalitat augmentar el nivell de la qualitat dels serveis oferts.

En aquest sentit, s’han realitzat una sèrie d’actuacions de seguiment, d’inspecció i control, així com d’increment de l’oferta d’expedicions del servei i dels vehicles que el realitzen.

Concretament, l’oferta de servei s’ha incrementat durant aquest període en un 40 % amb l’establiment d’unes noves comunicacions entre Esparreguera i Martorell, que han millorat la connectivitat del servei amb les estacions de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya i Renfe a Martorell, i també amb la realització de reforços en aquells horaris on existeix una major afluència d’usuaris.

Aquests reforços han suposat un increment del nombre de vehicles que realitzen el servei en hores punta, al mateix temps que s’han anat introduint nous vehicles articulats o de dos pisos que permeten oferir un major nombre de places.

D’altra banda, durant aquest any s’incorporaran al servei 7 nous vehicles de 15 m adaptats per al transport de persones amb mobilitat reduïda, que s’afegiran als 10 vehicles adaptats ja existents dins la flota d’Hispano Igualadina i que contribuiran a millorar el nivell de confort i qualitat del servei.

Així mateix, s’ha millorat l’estat general dels vehicles amb un increment del 100 % del temps destinat a la neteja, manteniment i conservació que va a càrrec d’una empresa externa contractada per l’empresa concessionària del servei.

Com a fruit d’aquestes actuacions cal destacar que s’ha millorat substancialment, fins arribar al 80%, el compliment dels horaris de prestació dels serveis, qüestió significativa si tenim en compte l’alt nivell de trànsit que existeix en la zona en la qual es desenvolupa el servei.

Respecte al tractament als usuaris del servei, s’ha incidit en la millora del nivell d’informació dels horaris a partir del lliurament d’uns fulletons informatius i també amb la informació a les parades.

Cal destacar també que s’ha continuat amb un seguiment específic del servei amb la realització d’un gran nombre d’inspeccions, amb caràcter periòdic, per part dels serveis d’inspecció de la Direcció General de Ports i Transports, tant a bord dels vehicles com a les parades del servei en les quals s’ha constatat les millores introduïdes.

Així mateix, la Generalitat continuarà amb la realització d’aquestes inspeccions per tal de garantir la prestació correcta d’aquest servei de transport i l’atenció adequada de les necessitats de mobilitat dels seus usuaris.