- Amb aquesta campanya, el Departament d’Igualtat i Feminisme posa en valor un missatge proper i senzill que destaca el paper del feminisme per millorar el dia a dia de totes les persones.
- La campanya recorda amb exemple quotidians que el feminisme vol coses tan senzilles com tenir les mateixes oportunitats, tornar a casa tranquil·les o compartir les tasques de la casa i de la criança. En definitiva, tan senzill com la igualtat entre dones i homes.
- Malgrat el negacionisme creixent que critica que el feminisme ha anat massa lluny, dades com la dels 130 anys que queden per assolir la igualtat demostren que és més necessari que mai.

Amb motiu del 8 de març, Dia Internacional de les Dones, el Departament d’Igualtat i Feminisme llança la campanya "Tan senzill com feminisme’" El seu objectiu és celebrar i reivindicar la senzillesa del feminisme que, simplement, persegueix la igualtat real entre dones i homes. Per aconseguir-la, reclama coses tan senzilles com tenir les mateixes oportunitats, tornar a casa tranquil·les, compartir les tasques de la casa i de la criança o decidir sobre el propi cos.
Front els qui diuen que el feminisme ha arribat massa lluny, una de cada 3 persones catalanes segons el Centre d’Estudis d’Opinió, la realitat demostra que encara queda molt camí per recórrer: les dones cobren menys, assumeixen més tasques de la llar i encara tenen por quan caminen soles de nit. Les dades així ho corroboren:
- Les dones ingressen un 27,8% menys en la pensió que els homes.
- La dedicació de les dones a la casa i a la criança és de 15 hores més a la setmana que els homes.
- El 83% de les dones tenen por de caminar soles de nit.
I una altra dada: encara queden 130 anys per assolir la igualtat entre dones i homes. Per això, tot i que el negacionisme que difon l’extrema dreta insisteix en dir que el feminisme ja no és necessari, ho és més que mai. En aquest context, i des de la senzillesa que planteja el missatge que el feminisme vol els mateixos drets i oportunitats per a tothom, la campanya posa en valor el feminisme com un espai de trobada i transformació. Com un lloc per a totes les dones i també per a tots els homes que vulguin formar part d’un futur més igualitari i just. D’un futur, en definitiva, més feminista.
1 espot, 3 falques i 6 gràfiques
La campanya presenta un espot que recull 5 situacions quotidianes i senzilles, en què es reivindica el feminisme:
- Dues jugadores de futbol que recorden que és “tan senzill com que el meu cos és meu, tan senzill com feminisme”.
- Una directiva en un despatx de direcció que reivindica que és “tan senzill com tenir les mateixes oportunitats”. Tan senzill com feminisme.
- En un vagó de ferrocarril, dues noies vestides per sortir de festa reclamen que és “tan senzill com tornar a casa tranquil·les”. I per megafonia s’anuncia: “Pròxima estació: Feminisme”.
- A l’interior d’un mercat de barri, una parella està comprant. L’home, que porteja un nadó, destaca que és “tan senzill com compartir les tasques de casa”. Tan senzill com feminisme.
- Una dona gran al menjador de casa escolta la ràdio, que comenta les dades de la bretxa en la pensió entre dones i homes. Ella comparteix: “Tan senzill com feminisme”.
A més, la campanya compta amb 3 falques per a la ràdio, que vinculen les dades que mostren les discriminacions encara existents per raó de gènere, amb la importància de reivindicar el feminisme per avançar cap a la igualtat. I ho fan amb exemples, com l’espot, que mostren com de senzill és el que demana el feminisme.
És el mateix que fan les 6 gràfiques de la campanya, que recorden que el feminisme demana que les dones tinguin les mateixes oportunitats que els homes, que puguin tornar a casa tranquil·les o que les tasques de casa i de la criança es comparteixin.
L’espot es podrà veure a les televisions locals i a la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, i la falca es passarà a les principals ràdios de Catalunya. Ambdós continguts es distribuiran en l’àmbit digital, tant al web de la Generalitat de Catalunya com a les xarxes. Les gràfiques es podran veure als espais públics de tot Catalunya i, en concret, també a les estacions de Renfe, Metro i Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC). A més, també estaran als principals mitjans escrits de comunicació, tant en paper com digitals.
La resta de departaments, i en el marc del treball transversal que es duu a terme conjuntament per part de tot el Govern per incorporar la perspectiva de gènere en tots els àmbits, han adaptat el lema de la campanya amb missatges propis.
A banda, la la pàgina web de la campanya es poden descarregar cartells personalitzables amb la frase “Tan sezill com... (espai)..., tan senzill com feminisme”, per poder dur a les manifestacions que se celebren arreu de Catalunya pel 8 de març.
La campanya i tots els materials en format descarregable es poden trobar en el següent enllaç: gen.cat/8M.