Sala de premsa

event_note Nota de premsa

Els Premis Nacionals de Comunicació es lliuraran el 4 de juliol a Tarragona

  1. Ho ha anunciat aquest matí el secretari de Mitjans de Comunicació i Difusió, Carles Escolà, a la Comissió d’Afers Institucionals del Parlament de Catalunya
  2. Serà la primera vegada que el lliurament es faci fora de Barcelona en el seus 25 anys d’història
  3. Dimarts passat el Govern va aprovar una reformulació dels premis per incorporar una categoria per a cada suport (premsa, ràdio, televisió i digital) i el Premi Nacional d’Honor, per reconèixer la trajectòria professional d’aquelles persones que han esdevingut un referent en la comunicació a Catalunya o en llengua catalana

Tarragona acollirà el proper 4 de juliol el lliurament dels Premis Nacionals de Comunicació. Ho ha anunciat aquest matí el secretari de Mitjans de Comunicació i Difusió, Carles Escolà, a la Comissió d’Afers Institucionals del Parlament de Catalunya.

Durant la seva intervenció, el secretari també ha recordat que el passat dimarts el consell executiu va aprovar una reformulació dels Premis Nacionals de Comunicació, en la línia d’incorporar un reconeixement específic a cada suport (premsa, ràdio, televisió i digital) i amb la voluntat de què el lliurament dels premis sigui descentralitzat i itinerant. En els seus 25 anys d’història, serà el primer cop que el lliurament es faci fora de Barcelona.

Els Premis Nacionals de Comunicació de la Generalitat de Catalunya tenen per objecte atorgar un reconeixement públic a les aportacions més rellevants en el camp de la comunicació a Catalunya o en llengua catalana. Van adreçats a mitjans de comunicació, professionals de la premsa radiofònica, televisiva, digital o escrita, empreses i professionals de la comunicació publicitària i corporativa, entitats representatives del sector de la comunicació i altres persones o col·lectius implicats en aquest àmbit.

Logotip dels Premis Nacionals de Comunicació
Logotip dels Premis Nacionals de Comunicació
{"name":"2025/03/06/10/03/eab8e80e-3319-458f-a51d-4f79093658fa.png","author":"Logotip dels Premis Nacionals de Comunicació","type":"0","location":"0","weight":48379}

També tenen l’objectiu de reforçar el reconeixement d’aquelles trajectòries professionals o projectes que hagin estat referents en l’evolució de l’espai català de la comunicació, i per això es crea la categoria del Premi Nacional d’Honor.

Amb el nou decret que es va aprovar dimarts, es vol disposar d’un instrument normatiu més clar i adaptat al dinamisme inherent al sector de la comunicació d’aquest país. Amb el nou marc regulador es vol donar més visibilitat i reconeixement públic a projectes, programes i actuacions de qualitat posant en valor el treball efectuat pels professionals del món de la comunicació.

Amb tots aquests canvis el Govern vol revitalitzar el prestigi i la rellevància dels Premis Nacionals de Comunicació, per reconèixer l’excel·lència de l’ecosistema comunicatiu català i contribuir a donar el màxim de relleu i visibilitat als guardonats.

Per tots aquests motius, s’han ampliat el nombre de categories dels Premis, que passen a ser les següents:

  1. Premi Nacional de Comunicació Publicitària i Corporativa: té per objecte reconèixer les iniciatives més rellevants en l'àmbit de la comunicació publicitària i corporativa, incloent-hi campanyes publicitàries, estratègies de màrqueting o accions de comunicació institucional que destaquin per la seva originalitat, eficàcia i capacitat d'innovació.
  2. Premi Nacional de Comunicació de Proximitat: distingeix els projectes, mitjans o iniciatives que promoguin una comunicació pròxima i arrelada al territori, que contribueixin a la cohesió social, cultural o lingüística, i que posin en valor la realitat local i comarcal a través de continguts de qualitat.
  3. Premi Nacional de Comunicació Digital: té com a objectiu destacar les aportacions més innovadores en l'àmbit digital, com ara formats audiovisuals, plataformes o projectes que utilitzin tecnologies digitals per millorar l'accés a la informació, la interactivitat i l'experiència de les persones usuàries.
  4. Premi Nacional de Comunicació Radiofònica: reconeix aquells programes, continguts o formats de la ràdio que hagin excel·lit en qualitat, innovació o impacte, contribuint a enriquir l’oferta radiofònica i a consolidar la ràdio com a mitjà de referència informativa, d’entreteniment, cultural o lingüística.
  5. Premi Nacional de Comunicació Televisiva: valora les produccions, programes o formats que hagin destacat a la televisió per la seva qualitat tècnica, creativitat i aportació informativa, cultural o lingüística, així com pel seu impacte en l’audiència i la societat catalana.
  6. Premi Nacional de Comunicació de Premsa: té per objecte distingir aquells treballs o iniciatives periodístiques publicades en mitjans de premsa escrita o digital que excel·leixin pel seu rigor, qualitat narrativa, investigació o capacitat d’influència en el debat públic.
  7. Premi Nacional d’Honor: Aquest premi reconeix una trajectòria professional destacada o una aportació excepcional al món de la comunicació a Catalunya o en llengua catalana, valorant especialment l’impacte global de la contribució en l’àmbit social, mediàtic, cultural o lingüístic.

25 anys d'història

Els Premis van ser creats l'any 1999 amb motiu del 75è aniversari del naixement de la primera emissió regular de ràdio a Catalunya. Des dels seus inicis com a Premis de Radiodifusió, Televisió i Telecomunicacions han anat experimentant al llarg dels anys diferents canvis de seccions, de dotació, i fins i tot de nom, sempre amb la intenció d'anar-los adaptant a la constant evolució del sector.

El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia