El conseller de Medi Ambient i Habitatge, Salvador Milà ha presidit aquesta tarda la reunió informativa que ha mantingut amb Federació de Municipis de Catalunya, FMC, per informar-los sobre les novetats en la política de l’aigua del Govern de la Generalitat de Catalunya. El conseller Milà acompanyat pel director de l’Agència Catalana de l’Aigua, ACA, Jaume Solà, han explicat als representants d’una setantena de municipis com s’implementaran les noves línies d’actuació sobre la gestió de l’aigua. En aquesta primera reunió també ha participat Salvador Illa, president de la comissió de Medi Ambient de la FMC i alcalde de La Roca així com alcaldes, regidors i tècnics dels municipis que formen part de la Federació de Municipis de Catalunya.
La reunió d’avui és la primera d’un seguit de reunions informatives que l’ACA té programades realitzar a diferents ciutats de Catalunya i amb les diferents organitzacions municipals com ara ajuntaments, consells comarcals, consorcis i mancomunitats i altres entitats. Aquestes reunions informatives es faran durant el mes de novembre a Tarragona, Tortosa, Lleida, Manresa, Barcelona, Tremp i Girona. La voluntat del Departament de Medi Ambient i Habitatge és comunicar a tots els ens implicats i, molt especialment als locals, la nova política sobre la gestió de l’aigua que el govern vol aplicar.
En aquestes reunions també s’informarà sobre les modificacions de les tarifes de l’aigua aprovades pel Govern el passat 9 de novembre, la situació actual de l’Agència Catalana de l’Aigua, el pla econòmic financer pels propers 10 anys i els programes d’actuacions programades i pendents de programació de forma territorialitzada.