Territori

El conseller Espadaler visita el nou tram de la N-260 entre Olot i Montagut on s'hi han aplicat excepcionals mesures per reduir l'impacte ambiental

query_builder   30 juliol 2003 13:28

event_note Nota de premsa

El conseller Espadaler visita el nou tram de la N-260 entre Olot i Montagut on s'hi han aplicat excepcionals mesures per reduir l'impacte ambiental

Els deu quilòmetres del tram inaugurat de la N-260 transcorren, gairebé íntegrament, per dins el Parc Natural de la Zona Volcànica de la GarrotxaS’han adaptat diferents passos per a la faunaS’ha garantit la continuïtat de tots els camins locals, ramaders i senders afectats per l’obra

El  conseller de Medi Ambient, Ramon Espadaler, ha visitat avui el tram de la carretera N-260 entre Olot i Montagut que va ser inaugurat recentment. Les obres de construcció d’aquesta carretera han tingut un gran seguiment ambiental per part de diferents administracions, conseqüència del qual s’ha pogut aplicar una sèrie de mesures per reduir l’impacte ambiental. La nova carretera transcorre en un 90% per dins el Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa.

Xavier Puig, director del Parc Natural de la Garrotxa i Francesc Canalias, gerent del SIGMA (Consorci de Medi Ambient i Salut Pública) han presentat abans de la visita l’experiència de seguiment ambiental que s’ha fet de l’obra de construcció d’aquests deu quilòmetres de nova carretera.

Les accions més destacades han estat agrupades en set punts temàtics que fan referència a les aigües, la geomorfologia i el paisatge; la producció de soroll; la protecció de la fauna; la permeabilitat territorial; la protecció i conservació del sòl i de la vegetació; i el seguiment i la vigilància ambiental.

En el primer punt, cal destacar que s’han tractat totes les aigües del túnel i s’han tractat correctament els residus generats. Ple que fa a la geomorfologia del paisatge s’ha restaurat trams de carretera en desús, s’han construït talussos amb pendents aptes per a la revegetació o s’ha reduït l’impacte visual dels viaductes, entre moltes altres coses.

Per evitar el soroll s’ha redactat un projecte complementari que preveu mesures correctores per minimitzar la producció de soroll. Per protegir la fauna s’ha adaptat 4 boques de drenatge, 3 passos inferiors i un de superior com a passos de fauna. Per a la permeabilitat territorial s’ha garantit la continuïtat de tots els camins locals, ramaders, senders, etc. afectats per l’obra.

En la declaració d’impacte ambiental també s’hi ha incorporat altres mesures correctores com la restauració de totes les àrees en desús, la col·locació de pals de fusta en la nova carretera, soterrament de la línia elèctrica d’alta tensió de la Cometa, plantació de planta autòctona de llavor de la mateixa zona, etc.

Pel que fa a les dades, cal destacar que en tota l’obra s’hi ha plantat 120.411 arbres i arbusts; s’han estès 80.815 m3 de terra vegetal o instal·lat 1.100m2 de malles per estabilitzar talussos.