- Avui, dia internacional de les Matemàtiques, la consellera Esther Niubó ha visitat el Museu de les Matemàtiques de Tarragona, obert recentment.
- El Programa Florence i postgraus per al professorat, organitzats conjuntament amb les universitats, principals iniciatives per promoure les matemàtiques.

Fer dels infants i joves alumnes més competents en matemàtiques és un dels objectius del Departament d'Educació i Formació Professional. És per això que la conselleria té en marxa diferents programes i accions per millorar les competències de l’alumnat en aquesta àrea.
La consellera d’Educació i FP, Esther Niubó, ha visitat el Museu de les Matemàtiques de Tarragona, coincidint amb el Dia Internacional de les Matemàtiques. Niubó ha destacat la importància que “els nens i nenes, infants i joves siguin competents en matemàtiques per afrontar els reptes futurs amb millors garanties. És per això que la Conselleria ha posat en funcionament programes com el Florence per avançar en l’assoliment d’aquests reptes”. En el mateix sentit, expressa que “treballarem amb les universitats per oferir també eines al professorat per aprofundir en la didàctica de les matemàtiques, i al mateix temps, amb organismes com l’OCDE que ens ha d’ajudar en aquest camí cap a la millora de la competència matemàtica del nostre alumnat”.
Accions de promoció de les matemàtiques
Per assolir una millora de les matemàtiques s’han posat en marxa diverses iniciatives en aquest curs. Una d’elles és el programa Florence, on aquest curs hi participen 200 centres. Gràcies al Florence:
- Els centres participants incrementen entre 1 i 4 les hores setmanals de matemàtiques
- El professorat rep suport, formació i recursos (material i guies didàctiques).
D’altra banda, el Departament d'Educació i FP presentarà properament als centres les concrecions del currículum de matemàtiques, per tal de delimitar els coneixements fonamentals en aquesta matèria, i facilitar la tasca als docents.
El Departament d'Educació i FP també oferirà al professorat eines per millorar la seva formació amb dos postgraus: un adreçat a docents de secundària i un altre per mestres de primària. El postgrau de secundària “Aprofundiment en matemàtiques per a professorat d’educació secundària obligatòria i batxillerat”, s’adreça al professorat que imparteix matemàtiques però sense ser-ne graduat. Seran un total de 100 places a les universitats: UdG (Girona), UdL (Lleida), UPC (Barcelona) i URV (Tarragona)
En el cas de la primària, s’adreça als docents que vulguin millorar la pràctica matemàtica a l’aula. Es farà en col·laboració amb la Universitat Autònoma de Barcelona.
El Departament també col·labora amb la Societat Catalana de Matemàtiques i amb FEEMCAT (Federació d’Entitats per a l’Ensenyament de les Matemàtiques a Catalunya) en accions adreçades a la promoció i foment de les matemàtiques entre alumnes i docents.
Barcelona, 14 de març de 2025
1