Uns 5.500 alumnes podran participar en les activitats educatives que ofereixen els Parcs Naturals del Cap de Creus i dels Aiguamolls de l’Empordà per aquest curs escolar. Les activitats tenen com a objectiu que els escolars descobreixin aquests paratges i aprenguin a estimar la natura per poder-la defensar en el futur.

 

El Cap de Creus ha dissenyat 15 itineraris diferents, dos dels quals s’han concebut com a crèdits de síntesi (cada curs d’ESO ha de fer un crèdit de síntesi en el que s’han de treballar totes les assignatures) pels estudiants de primer a quart d’ESO.

Aquests itineraris consisteixen en dues estades. La primera és una estada de tres dies titulada "Entre mar i terra", en què els inscrits simularan ser reporters que han de fer un reportatge del Cap de Creus. L’altra estada s’anomena "La ruta dels quatre parcs naturals", té cinc dies de durada i ofereix als participants la possibilitat de visitar els punts més característics de la Zona Volcànica de la Garrotxa, els Aiguamolls, de l’Albera i el Cap de Creus per conèixer aspectes com la gestió de zones protegides i les problemàtiques ambientals.

Les activitats s’han preparat de forma que els escolars dels municipis del parc -Cadaqués, Llançà, Palau Saverdera, Pau, El Port de la Selva, Roses, Vilajuïga i la Selva de Mar- quan acabin el batxillerat coneguin els diferents aspectes del Cap de Creus.

Els Aiguamolls de l’Empordà ofereix a les escoles de primària i secundària 7 itineraris pedagògics per descobrir aquest espai i el programa "Els nostres ocells", que subvenciona la Diputació de Girona i que es du a terme a les escoles i el seu entorn més immediat.  Aquesta última proposta va dirigida als alumnes de segon, quart i sisè de primària als 12 centres de Castelló d’Empúries, l’Armentera, Sant Pere Pescador, L’Escala, Palau Saverdera, Pau, Peralada, Roses Fortià i Vilajuïga. Als altres estudiants d’aquests municipis se’ls ofereix una visita guiada.

Pels nens i nenes de tres a cinc anys, s’ha dissenyat l’"Itinerari dels sentits", destinat a conèixer l’entorn i visites al Centre de Fauna on hi veuen els animals ingressats i la seva problemàtica.   

Aquest espai també ha programat xerrades per conèixer la història del parc i tres tallers: un per descobrir jugant l’entorn natural, un altre per saber què mengen els ocells i un tercer per veure un ecosistema on s’hi desenvolupen invertebrats aquàtics.

Els alumnes dels municipis dels Aiguamolls de l’Empordà i els del Cap de Creus poden seguir de forma gratuïta les activitats pedagògiques dels seus respectius parcs. Les escoles gironines disposen d’una subvenció de la Diputació de Girona per participar -hi. 

 

Girona, 12 de novembre de 2002