9:15-Arribada dels autocars i recollida de la documentació.9:30-PRESENTACIÓ DE LES AUTORITATSPresenta Alcalde d ’AmpostaParlen Delegats Territorials de DMA i DEParla president del Consell Comarcal del Montsià10-CONFERÈNCIAPonent: Oscar Cid, Director del Camp d’Aprenentatge del Delta de l’EbreTema: La implicació dels centres educatius en actuacions d ’àmbit local.10:30-PRESENTACIÓ DE LA JORNADA PER PART DE L’SCEA. DETALLS DE TIPUS PRÀCTIC.Presentador: Josep Maria Llorach10:45-ESMORZAR11:15-PROGRAMA PER ALS PROFESSORSEls professors es dividiran en 4 grups:Grup àmbit Local:Lloc: A la mateixa biblioteca, en la sala del costat de la salade presentació, a la planta baixa.Moderador: Teresa SalóPonents: IES Vila-seca.Adopció i cura d ’un espai natural: La sèquia major de Vila-seca.Grup àmbit educatiu:Lloc: A la sala gran del CRP del MontsiàModerador: Joan Manel RieraPonents: CEIP Montsant. Crear una zona enjardinada en el pati de l ’escola.Grup àmbit curricular primària:Lloc: A la mateixa biblioteca, en la sala del pis de dalt de la biblioteca.Moderador: Lluís PagespetitPonents: CEIP Agustí Barberà.Estalvi d ’aigua de les fonts del pati.Grup àmbit curricular secundària:Lloc: A la sala petita del CRP del Montsià.Moderador: Josep Maria LlorachPonents:IES Ramon Berenguer IV.Aprofitament i reciclatge del paper.IES Baix Penedes.Els crèdits de síntesi i el treball de recerca de batxillerat com a recursos metodològics en l ’ambientalització curricular dins del projecte “Escoles Verdes ”A les 13:15 els professors acabaran els seus grups de treball i es dirigiran a l’autocar que els traslladarà a la Casa de Fusta, al restaurant l ’Estany.11:15-PROGRAMA PER ALS ALUMNESSortida en autocar des de la Biblioteca fins a la casa de fusta. Allí es dividiran en dos grups:primària i secundària.Primària: Visita al museu de la casa de fusta i realització de l ’itinerari per l’Encanyissada.Monitors: 2 monitors del Parc Natural i 2 de l ’organització (SCEA).Secundària:Exposició d ’experiències realitzades en el programa d ’escoles verdes.Monitors: 2 de l ’organització (SCEA).13:30-DINAR CONJUNT DE MESTRES, ALUMNES I ORGANITZACIÓ AL RESTAURANT L ’ESTANY.14:30-PROGRAMA PER ALS ALUMNESPrimària: Exposició d ’experiències realitzades en el programa d ’escoles verdes.Monitors:2 de l ’organització (SCEA).Secundària:Visita al museu de la casa de fusta i realització de l ’itinerari per l’Encanyissada.Monitors: 2 monitors del Parc Natural i 2 de l ’organització (SCEA).15:30-PROGRAMA PER ALS PROFESSORSReunió de tot el grup a l ’aula gran de natura.Lectura de conclusions i experiències dels diferents grups de treballs per part dels moderadors respectius.16:15-FINAL DE LA JORNADASortida amb els respectius autocars al punt d ’origen.
Aquest mes de març se celebren a Catalunya els primers Fòrums d’Escoles Verdes, unes trobades territorials d’intercanvi d’experiències entre totes les escoles adherides al Programa Escoles Verdes, impulsat per la Generalitat per tal d’ajudar els centres educatius a la seva ambientalització, és a dir, a incorporar la dimensió ambiental tant en la seva gestió com en el seu currículum, i a identificar, dins del conjunt del país, els centres compromesos en la pròpia millora ambiental i, per tant, en la del seu entorn. El primer dels cinc fòrums que s’estan celebrant va tenir lloc a Santa Perpètua de Mogoda el dijous, 6 de març, i també s’han celebrat a Olot, el 14 de març i a Viladrau, el 21 de març. Demà és el torn d’Amposta, i l’últim tindrà lloc a Lleida, el 4 d’abril. El Fòrum d’Amposta es farà amb la col·laboració de l’Ajuntament de la localitat i de la Cambra Arrossera d’Amposta i hi assistiran alumnes de centres educatius del Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre.L’esperit d’aquests fòrums va néixer durant la primera Trobada d’Escoles Verdes, celebrada a Sant Hilari Sacalm el 5 d’abril de 2001, moment en què, per primer cop, representants de l’alumnat i el professorat de tots els centres educatius implicats es van poder conèixer personalment i intercanviar les seves experiències.Actualment hi ha 135 escoles catalanes adherides al Programa Escoles Verdes. És per això que s’ha decidit crear aquests fòrums d’intercanvi territorialitzats, on es pugui crear un ambient òptim per exposar experiències, i també per al diàleg i les trobades personals.