1. La titular d’Interior es reuneix amb els portaveus de la Comissió d’Interior i Seguretat Pública que van donar suport a la investidura i amb representants de la Plataforma de Bombers aspirants i sindicats del Cos
  2. La consellera els ha explicat també que el Decret contempla el dret d’indemnització dels bombers i bomberes voluntaris en el supòsit que se’n derivin seqüeles físiques de caràcter permanent


La consellera d’Interior i Seguretat Pública, Núria Parlon, s’ha reunit avui amb els portaveus de la Comissió d’Interior i Seguretat Pública del Parlament de Catalunya, dels grups que van donar suport a la investidura, Andrés García Berrio del Grup Parlamentari Comuns, Laia Cañigueral Olivé del Grup Parlamentari d’Esquerra Republicana de Catalunya i Christian Soriano García del Grup Parlamentari Socialistes i Units per Avançar, per informar-los de la proposta de Decret Llei de mesures urgents, en matèria fiscal, que el Govern està preparant per garantir als funcionaris aspirants del Departament (Bombers, Mossos d’Esquadra i Agents rurals) que les retribucions que percebin durant el període de formació no siguin inferiors al salari mínim interprofessional.

Posteriorment, la consellera Parlon s’ha reunit amb els i les representants de la Plataforma de Bombers aspirants i representants sindicats del cos de bombers per explicar-los aquesta proposta i tambéla modificació de la Llei 5/1994, de 4 de maig, de regulació dels serveis de prevenció i extinció d'incendis i de salvaments de Catalunya amb la finalitat d’introduir el dret d’indemnització dels bombers i bomberes voluntaris amb motiu de la prestació altruista dels seus serveis, en el supòsit que se’n derivin seqüeles físiques de caràcter permanent.

Aquesta modificació busca garantir que les retribucions dels funcionaris en pràctiques no siguin inferiors al salari mínim interprofessional. Això promou l'equitat i la justícia social dins de l'Administració de la Generalitat, assegurant que tots els funcionaris en pràctiques, Bombers, Agents Rurals o Mossos d’Esquadra rebin una compensació justa i digna per la seva feina.

S’equipara el dret d’indemnització Bombers i Bomberes Voluntaris

Es modifica també la Llei 5/1994, de 4 de maig, de regulació dels serveis de prevenció i extinció d'incendis i de salvaments de Catalunya amb la finalitat d’introduir el dret d’indemnització dels bombers i bomberes voluntaris amb motiu de la prestació altruista dels seus serveis, en el supòsit que se’n derivin seqüeles físiques de caràcter permanent.

Els bombers i bomberes voluntaris que, per la seva actuació en servei, pateixin seqüeles de caràcter permanent reconegudes de conformitat amb el que determini el departament competent en matèria de prevenció, extinció d’incendis i salvaments, també tenen dret a rebre una aportació dinerària a càrrec de la Generalitat.

Aquesta aportació té caràcter exclusivament indemnitzador i la seva quantia és equivalent a la que en idèntiques circumstàncies percebi el personal funcionari integrat en el cos de Bombers de la Generalitat al qual se l'hagi reconegut una situació d'incapacitat permanent total, absoluta o gran invalidesa

2  

Imatges

Reunió amb la Plataforma de Bombers de la Generalitat aspirants i amb representants sindicals del Cos.

Reunió amb la Plataforma de Bombers de la Generalitat aspirants i amb representants sindicals del Cos. 387634

Reunió amb els portaveus de la Comissió Interior i Seguretat Pública del Parlament de Catalunya.

Reunió amb els portaveus de la Comissió Interior i Seguretat Pública del Parlament de Catalunya. 127882