L8 Consell Cent FGC {"name":"2025/03/24/15/45/47a1f942-2e3f-41be-9f48-bc38f9810bea.jpg","author":"DTER","type":"0","location":"0","weight":376556}
  1. Una nova fase dels treballs permet retirar part de les proteccions que rodegen el recinte d’obra i de la maquinària auxiliar i anar recuperant part de la vorera per a ús ciutadà

L’avanç en els treballs de la futura sortida d’emergència de Consell de Cent, en el marc de les obres de perllongament de l’L8, permetran en les pròximes setmanes, començar a minimitzar l’espai ocupat en superfície. Les tasques d’execució de pantalles del pou amb hidrofresa han finalitzat, fet que permet iniciar una nova fase amb una maquinària diferent, retirar diversos elements del recinte de l’obra i recuperar per a l’ús ciutadà la part de vorera ocupada els últims mesos.


Així, es desmuntaran la meitat de les proteccions acústiques que rodegen el recinte de l’obra –que tenen una alçada de 6 metres—i diverses màquines i instal·lacions auxiliars que s’han utilitzat fins ara, atès que ja no seran necessàries. Les proteccions situades en la cruïlla entre els carrers Consell de Cent i Comte d’Urgell, que envolten pròpiament el pou, es mantindran de moment per necessitats de l’obra. Aquestes es retiraran quan estiguin més avançats els treballs.


Paral·lelament, la part de vorera ocupada els últims mesos s’anirà recuperant per a l’ús ciutadà en el costat mar i es preveu que el maig vinent quedi alliberada.


Connexió línies FGC


Aquests treballscorresponen a l’obra d’infraestructura per al perllongament de la línia d’FGC Llobregat-Anoia i la seva connexió amb la del Vallès, que inclou la construcció d’un túnel de 4 quilòmetres i tres noves estacions: Hospital Clínic (intercanvi amb L5), Francesc Macià (intercanvi amb tramvia) i Gràcia (FGC). Addicionalment, es remodelaran les estacions actuals de Plaça Espanya i de Gràcia.


Aquesta obra d’infraestructura té un pressupost de 300 MEUR i, sumats els imports previstos per a les instal·lacions de túnel i estacions i d’arquitectura de les estacions, la inversió per aquesta actuació s’estima en 412 MEUR. L’actuació millorarà la cobertura en transport públic en zones densament poblades i amb diversos equipaments de rellevància a Barcelona; facilitar un accés més directe dels usuaris de la línia Llobregat-Anoia d’FGC cap al centre de la ciutat; i incrementar la connectivitat de la xarxa.



1  

Imatges

Plànols

Plànols 376556

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 429482