Sala de premsa

event_note Nota de premsa

S'inicien les obres del taller on Alstom durà a terme el manteniment dels nous trens d'FGC que connectaran amb l'Aeroport

  1. Alstom realitzarà el manteniment dels trens durant un període de 15 anys en aquest nou taller, ubicat als mateixos terrenys on està situada la fàbrica de Santa Perpètua de Mogoda
  2. Els trens, amb una capacitat de 656 viatgers, seran accessibles i comptaran amb pantalles dedicades a informació aeroportuària, amb dades sobre les sortides i arribades dels vols
FGC
D'esquerra a dreta, el president d'Alstom Espanya i Portugal, Leopoldo Maestu; la directora general d'FGC, Alicia Valle; el president d'Alstom per a la regió d'Europa, Gian Luca Erbacci; la responsable del projecte d'FGC d'Alstom, Gracia Lacabex; el president d'FGC, Carles Ruiz; i la directora de Material Mòbil i Xarxa Ferroviària d'FGC, Esther García.
{"name":"2025/04/09/13/10/1e93e894-2359-4c4e-bc9b-d6f0851f48fa.jpg","author":"FGC","type":"0","location":"0","weight":"3008284"}


El president d’FGC, Carles Ruiz Novella, i la directora general d’FGC, Alicia Valle Cantalejo, han visitat aquest matí les instal·lacions d’Alstom al municipi de Santa Perpètua de Mogoda, acompanyats del president d’Alstom per a la regió d’Europa, Gian Luca Erbacci, i del president d’Alstom Espanya i Portugal, Leopoldo Maestu. La visita coincideix amb l’inici de les obres de construcció del taller on Alstom durà a terme el manteniment dels deu trens elèctrics amb els quals FGC Mobilitat començarà a operar, entre finals de l’any vinent i principis de 2027, el servei entre Barcelona i l’Aeroport Josep Tarradellas Barcelona-El Prat.

En aquest nou taller, Alstom realitzarà el manteniment dels trens durant un període de 15 anys. Tindrà una superfície de 3.500m2 i inclourà dues vies de manteniment, tallers auxiliars, magatzem, dependències per a treballadores i treballadors i oficines de projecte. Les instal·lacions, que construirà Comsa, inclouran el nou taller, serveis auxiliars i la connexió ferroviària amb la xarxa d’Adif.

En total, s’actuarà sobre una superfície d’unes 12 hectàrees que corresponen principalment a la construcció d’un accés viari, la via fèrria d’accés, la platja de vies, el taller i la separació d’accessos i segregació de la fàbrica. La resta d’actuacions que completen el projecte inclouen una tercera via auxiliar amb l’equip de tornejat de rodes, el túnel de rentat dels trens i una nova subestació de tracció que alimentarà la catenària dels nous trams de via que es construiran.

El president d’FGC, Carles Ruiz Novella, ha destacat que “amb l’inici de les obres del nou taller de manteniment, fem, juntament amb Alstom, un pas endavant per avançar en aquest nou servei”. Ruiz ha assegurat que “la connexió amb Ferrocarrils entre Barcelona i l’Aeroport de Barcelona-El Prat millorarà notablement la mobilitat sostenible a l’entorn de l’Aeroport així com el temps de viatge del centre de Barcelona a les terminals 1 i 2 de l’Aeroport”. En aquesta línia, ha subratllat que “el nou servei ens situarà al costat dels millors aeroports del món pel que fa a l’accessibilitat ferroviària”.

“Sempre és una satisfacció inaugurar nous tallers i projectes, resultat del nostre compromís amb Catalunya. Amb més de 1.100 empleats directes, actualment el centre industrial d’Alstom a Barcelona ja és una referència a nivell global, no només per la seva excel·lència operativa, sinó també pel seu compromís amb la sostenibilitat i capacitat de diversificar-se i afrontar nous reptes. Aquest nou taller i centre de treball d’Alstom a Catalunya, on durem a terme el manteniment de la nova flota d’FGC, és una mostra d’aquesta capacitat i proximitat amb els nostres clients”, ha destacat Leopoldo Maestu, president i conseller delegat d’Alstom Espanya i Portugal.

Durant la visita a les instal·lacions d’Alstom, la comitiva ha pogut veure com avança la construcció dels trens que connectaran amb l’Aeroport de Barcelona-El Prat. Concretament, han vist els dos cotxes del primer tren que es troben en un estat de fabricació més avançat: un cotxe intermedi i un cotxe amb cabina de conducció.

Els trens, amb una capacitat total de 656 viatgers, seran accessibles, sense escales d’accés des de l’andana, i comptaran amb rampa automàtica a les portes properes a la zona de mobilitat reduïda. A cada tren hi haurà 20 pantalles panoràmiques dedicades a informació del tren i 9 pantalles, també panoràmiques, dedicades a informació aeroportuària, amb dades sobre les sortides i arribades dels vols. A més, tots els cotxes disposaran de múltiples espais per guardar equipatge.

El nou servei d’FGC unirà el centre de la capital catalana amb les dues terminals de l’Aeroport de Barcelona-El Prat, amb una freqüència de pas de cada 15 minuts i un temps de trajecte de poc més de 20 minuts (entre l’estació de Passeig de Gràcia i la T-1). La nova línia, actualment en construcció, comptarà amb 22,7 quilòmetres de longitud i un total de 9 estacions: Sant Andreu, Sagrera, El Clot, Passeig de Gràcia, Sants, Bellvitge, El Prat, Aeroport T-2 i Aeroport T-1.


FGC
El cotxe intermedi del primer tren d’FGC a l’Aeroport que es troba en un estat més avançat de fabricació.
{"name":"2025/04/09/07/48/c355ffaf-d922-40df-b74d-07a27c6dc34a.jpg","author":"FGC","type":"0","location":"0","weight":1613150}

Material gràfic disponible en aquest enllaç

El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia