El Govern ha aprovat avui per decret l’anunciada reestructuració de la Secretaria de Comunicació, amb l’objectiu de reforçar-ne les funcions i garantir-ne la màxima eficàcia. A partir d’ara, la Secretaria –adscrita al departament de la Presidència i coordinada per la Secretaria General del Conseller en Cap– inclourà l’Oficina de Comunicació, la Direcció General de Mitjans i Serveis de Difusió Audiovisuals, el Gabinet de Comunicació Estratègica i la Direcció General de Difusió Corporativa.
Les principals novetats són l’adscripció de la Direcció General de Difusó Corporativa a la secretaria, la creació del nou Gabinet de Comunicació Estratègica i l’atribució del rang de direcció general a la fins ara Subdirecció General de Mitjans Audiovisuals.
La Direcció General de Difusió Corporativa tindrà, com fins ara, les funcions de coneixement, coordinació i aprovació de la publicitat institucional, així com l’elaboració dels criteris i la cura de la difusió de la imatge institucional i aplicació de les normes gràfiques de senyalització i identificació visual de la Generalitat de Catalunya.
El nou Gabinet de Comunicació Estratègica dissenyarà i planificarà la política informativa, donarà suport als diferents departaments del Govern en l’àmbit de la comunicació i elaborarà estudis específics, tant en el camp de la informació com en el de la publicitat.
Finalment, la Subdirecció General de Mitjans Audiovisuals se suprimeix i les seves funcions les assumeix la nova Direcció General de Mitjans i Serveis de Difusió Audiovisuals.
L’Oficina de Comunicació, també com fins ara, s’ocuparà de coordinar i fer el seguiment de la política informativa del Govern d’acord amb el o la Portaveu, de l’assistència tècnica i la preparació dels comunicats de l’Executiu, d’assistir la persona titular de la Secretaria de Comunicació i de coordinar els serveis de premsa dels departaments. També s’hi adscriu l’Oficina del Portaveu.
L’Entitat Autònoma del Diari Oficial i de Publicacions de la Generalitat de Catalunya s’adscriu al Departament de la Presidència mitjançant la Secretaria de Comunicació. El Consell de l’Audiovisual de Catalunya i la Corporació de Ràdio i Televisió es relacionen també amb el Departament de la Presidència mitjançant la secretaria.
Finalment, el decret preveu la constitució d’una comissió encarregada de coordinar l’actuació administrativa en els àmbits de la comunicació, de les indústries audiovisuals, i de les noves tecnologies i la societat de la informació. Aquesta comissió serà presidida pel Conseller en cap o, en la seva absència, per la persona titular de la Secretaria de Comunicació, i l’integraran representants dels òrgans de l’Administració de la Generalitat i entitats vinculades o adscrites a aquesta amb competències en les matèries indicades.



