1. Al llarg de l’operació especial s’ha registrat una víctima mortal a la xarxa viària catalana
  2. La tornada ha estat esglaonada i l’AP-7 ha registrat menys retencions que en operacions similars


El Servei Català de Trànsit (SCT) informa que en aquest pont de l’1 de maig, fins a les 20.00 d’avui diumenge, s’ha registrat una víctima mortal a les carreteres catalanes. L’accident va ser ahir dissabte al migdia a l’N-II a Vidreres en què una motorista va morir després de topar frontalment contra un turisme i un camió.

Pel que fa l’operació retorn d’avui diumenge 4 de maig, fins a les 20.00 h, han tornat a l’àrea metropolitana de Barcelona 216.063 vehicles, el 86,4% dels 250.000 previstos fins a les dotze de la nit. Convé destacar que la mobilitat registrada ha estat un 14% superior que en la mateixa operació especial de 2023, quan hi va haver un període festiu similar al d’enguany.

Davant la previsió de pluja, des de primera hora del matí, des de l’SCT s’ha recomanat avançar o ajornar la tornada i s’ha aconsellat als usuaris informar-se de l'evolució meteorològica i de l’estat de les carreteres abans de desplaçar-se. A més, s’ha recomanat també buscar rutes alternatives a l’AP-7 per balancejar el trànsit com la C-32, així com adequar la velocitat de circulació a les condicions.

Arran d’aquestes recomanacions, el retorn ha estat esglaonat i un gruix important dels usuaris han avançat la tornada. En aquest sentit a partir de mig matí i fins al migdia l’AP-7 ha registrat trams de retencions a Maçanet de la Selva i a Llinars del Vallès i en el tram sud a Tarragona, Roda de Berà i Vilafranca del Penedès. També hi ha hagut problemes per circular a Montblanc de retorn a Ponent, a l’N-240, C-14 i A-27, a la C-16 entre Cercs i Berga, i també a la Costa Brava amb retencions a la C-31 a Santa Cristina d’Aro. Un accident a tocar del nus de la Trinitat ha provocat congestió a la C-58 i C-33 i s’ha avançat l’obertura del carril bus VAO a tots els vehicles, excepte camions, d’entrada a Barcelona.

A la tarda, s’han pogut obrir intermitentment els carrils addicionals que l’SCT ha disposat a l’AP-7 des de Vilafranca del Penedès fins a Molins de Rei (B-23) i entre Llinars i Montornès del Vallès. L’activació d’aquestes mesures especials han ajudat a descongestionar les retencions acumulades a l’autopista en sentit Barcelona arran de dos accidents: 9 km entre Llinars i la Roca del Vallès i 10 km entre Castellet i la Gornal i Vilafranca del Penedès. L’AP-7 també ha registrat congestió entre Castellbisbal i el Papiol, a l’altura de l’Hospitalet de l’Infant i en el tram de dos carrils de l’Ebre entre Camarles i l’Ampolla, i també a l’altura de l’Ametlla de Mar en sentit nord/Tarragona per un accident entre tres turismes que ara ocupa el voral.

Convé destacar que en aquests moments no es registren trams de retencions importants a l’autopista i que en aquesta operació tornada l’AP-7 ha presentat un pic de retencions un 19% inferior al que es va registrar a la mateixa operació especial de 2023.

Altres vies que aquesta tarda també han tingut retencions han estat l’A-2 entre Collbató i el Bruc, l’N-240 a Montblanc, la C-60 a Argentona per un turisme accidentat i la C-31 a Sitges també per un sinistre amb una motocicleta implicada.

Finalment, per als camions s’han establert també en aquest retorn limitacions a l’AP-7 entre Sant Celoni i Vilafranca del Penedès amb l’obligatorietat de circular pel carril de la dreta i de no fer avançaments i en els trams amb carrils addicionals instal·lats amb la velocitat limitada a 80 km/h.