El secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, ha presentat avui el projecte de remodelació del port de Calafell en el marc del Saló Nàutic.  Es preveu que aquest port, que actualment està en obres, s’inauguri l’estiu de l’any que ve. L’empresa concessionària és Port Segur-Calafell, SA.

El port de Segur de Calafell tindrà capacitat per a prop de 500 places d’amarratges esportius, reservant-se el deu per cent per a l’ús públic tarifat dels vaixells i embarcacions transeünts.

Serveis portuaris

El port tindrà una escola de vela amb sortida directa al mar per a les embarcacions dels alumnes i una rampa de varada d’ús públic. Si la demanda ho exigís, aquest port també té reservat un espai per construir-hi una marina seca que seria destinada a l’emmagatzematge d’embarcacions de menys de 7 metres d’eslora i amb capacitat de fins a 80 places.

Dàrsena pesquera

Estarà adossada al dic de llevant i tindrà una longitud de molls d’uns 130 metres per amarrar i una flota de 30 embarcacions. La part terrestre, amb una superfície aproximada de 3.100 m2, contindrà un edifici de 336 m2.

Dades urbanístiques

El futur port esportiu garantirà l’accés, tant als espais de terra com a la zona d’aigua, a les persones disminuïdes físicament o amb mobilitat reduïda. L’accés es farà a través d’una gran plaça pública i permetrà l’entrada cap a les diferents àrees del port o bé accedir directament cap a la platja. Per als usuaris i visitants, el port disposarà de més de 800 places d’aparcament.

Manteniment de les platges

L’adjudicació de la concessió comporta, durant tot el seu període de vigència, la implantació a càrrec del concessionari d’un sistema periòdic de control de l’evolució de la dinàmica litoral de les platges adjacents al port per tal de garantir-ne l’estabilitat i la qualitat. Així mateix, s’estableix un sistema de gestió ambiental degudament homologat per a la totalitat de les instal·lacions i serveis. En aquest sentit, i ja des de la seva entrada en funcionament, el port estarà preparat per a la recollida d’olis i hidrocarburs, la recollida selectiva de residus i d’aigües de sentines d’embarcacions i la neteja de les dàrsenes per un sistema de circulació forçada d’aigua. També hi haurà una reixa interceptora destinada a evitar possibles vessaments fortuïts.