Sala de premsa

event_note Nota de premsa

PTOP treu a informació pública el condicionament de la carretera C-12 entre Àger i La Passarel·la

El Govern de la Generalitat ha fet públic a través del Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC) l’estudi informatiu i el d’impacte ambiental del projecte de condicionament de la carretera C-12 entre Àger i la cruïlla amb la C-13. Aquesta actuació, que té un pressupost estimat de 13 MEUR, millorarà la seguretat i la comoditat per a la conducció eliminant revolts, millorant el seu traçat i eixamplant la seva secció.

L’Eix Occidental o carretera C-12, d ’Amposta a Lleida i de Lleida a Balaguer i Àger, és un eix viari que comunica les Terres de l’Ebre amb les comarques de ponent i, mitjançant la C-13, amb el Pirineu lleidatà.

A nivell de planificació territorial, la carretera C-12, dins de la Noguera (de Balaguer a Àger i cap a Terradets), forma un itinerari alternatiu a l’anomenada "carretera del Doll" (carretera C-13 entre Balaguer, Camarasa i Terradets, al costat del Pantà de Camarassa).

La carretera C-12, al seu pas per la Noguera, travessa una zona amb un geografia molt complicada, la serralada del Montsec, i el seu traçat era estret i sinuós, per la qual cosa es va preveure el seu condicionament, que en gran part ja està executat (Balaguer -Àger).

Per tal de millorar les condicions geomètriques actuals del darrer tram de la C-12, que té unes característiques insuficients, tant per l’amplada de la carretera com per l’existència de nombrosos revolts, des del departament de Política Territorial i Obres Públiques s’ha impulsant l’actuació d’eixamplament i millora del traçat de la carretera entre Àger i la intersecció amb la C-13. Cal recordar que la part final d’aquest tram de la C-12 passa al costat de l’embassament de Camarassa envoltat d’unes vessants molt escarpades, per la qual cosa el disseny de la carretera s’ha efectuat mitjançant variant.

L’actuació estudiada té per objecte donar a la C-12 unes característiques de disseny que la facin més còmoda i segura per a la conducció, amb una velocitat de projecte de 60 km/h i una amplada de 9 metres.

Descripció de l’estudi informatiu

La longitud total del tram condicionat varia entre els 10 quilòmetres si s’aprofita el corredor de pas de la carretera actual i els 10,6 quilòmetres si s’opta per les alternatives que inclouen un nou traçat pel sud del pantà de Camarassa

La carretera s’ha dissenyat amb una secció tipus de dos carrils de 3,5 metres i vorals d’un metre. La velocitat de projecte és de 60 km/h. L’actuació s’ha dividit en dos trams. El primer que va des de la sortida d’Àger fins el Barranc de la Vinya Vella del Cisó, que correspon aproximadament al punt on la carretera arriba al pantà de Camarassa. Aquest tram té una longitud d’uns 7,2 quilòmetres i és el que té una topografia més favorable.

El segon tram va des del final del primer tram fins a la intersecció amb la C-13, a la zona de La Passarel·la. Aquest tram té una longitud de 3 a 3,5 quilòmetres de longitud, segons les alternatives considerades. En aquest segon  tram la carretera passa al costat de l’embassament de Camarassa i les condicions topogràfiques són molt complexes.

Tram Àger - Pantà de Camarassa: Té una longitud de 7.144 metres. S’ha dissenyat per tal d’aprofitar el màxim possible  l’actual carretera. S’han previst  petites variants de traçat per millorar les zones amb revolts.

En aquest tram s’inclou la construcció  d’un viaducte de 110 metres, la millora de la intersecció de La Règola, amb la construcció d’un carril  de  central de girs a esquerra i la millora de la intersecció de l’Ametlla de Montsec amb la construcció també d’un carril de gir a l’esquerra i carrils laterals per als girs a dretes.

Tram Pantà de Camarassa La Passarel·la: En aquest tram es proposen tres alternatives de traçat un cop passat el Barranc  de la Vinya Vella del Cisó.

Alternativa A: Té una longitud de 2.876 metres. Bàsicament s’aprofita la  l’actual plataforma, que passa per la banda nord del pantà. En alguns  punts es millora el traçat amb petites variants. Inclou un viaducte per sobre el pantà de Camarasa, d’uns 160 metres de longitud.

Alternativa B: Té una longitud de  3.430 metres. Surt del tram comú amb una corba cap a la dreta i  la carretera passa a la banda sud del pantà de Camarassa. Es creua el pantà mitjançant un viaducte 240 metres.

Alternativa C: Aquesta alternativa es similar a l’alternativa B, i també passa pel sud del pantà de Camarassa. Té una longitud de  3.450 metres. El seu primer  tram és coincident amb el traçat de l’alternativa A, després creua el pantà amb un primer viaducte de 80 metres, per passar  més tard al costat sud de l’embassament amb un altre viaducte de 140 metres de longitud.

El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia