- La consellera d’Economia i Finances manté una trobada amb l’equip directiu del Departament per presentar del Pla d’acció departamental
- El pla consta de cinc grans objectius desgranats en 51 mesures
La consellera d’Economia i Finances, Alícia Romero, ha subratllat avui que l’objectiu del Govern “no només és aconseguir prosperitat, llocs de treball i riquesa, sinó que aquesta prosperitat sigui compartida perquè arribi a tothom”. La consellera ha fet aquestes declaracions en una trobada que ha mantingut avui amb l’equip directiu del Departament, acompanyada del secretari general, Juli Fernández, per presentar-los l’estratègia de la Generalitat en matèria econòmica, recollida al Pla d’acció del Departament d’Economia i Finances.
El pla departamental consta de cinc grans objectius desglossats en un total de 51 mesures:
- Contribuir a la prosperitat compartida, oferint uns serveis públics amb garanties i amb sostenibilitat ambiental
- Impulsar la recuperació del lideratge econòmic i la reindustrialització
- Aconseguir un finançament just i suficient, acompanyat d’una fiscalitat verda i progressiva
- Millorar la regulació i simplificar els processos administratius per afavorir la competència i evitar el frau
- Impulsar polítiques públiques eficients i basades en l'evidència, l’anàlisi, l’estadística i l’avaluació
En aquest sentit, la consellera també ha destacat la necessitat de ser una administració cada cop més eficient i que gestioni bé els recursos. “Tenim un pressupost elevat i podem fer moltes coses, però hem de fer-les de forma eficient. Per exemple, en els darrers mesos hem reduït el dèficit i el termini de pagament a proveïdors. Cal donar a la societat el missatge que des de l’administració pública es gestiona bé”, ha afegit.
Finançament just, fiscalitat progressiva, simplificació i polítiques eficients
En l’àmbit de la prosperitat compartida, el Pla conté mesures encaminades a garantir l’accés a l’habitatge, incrementar el parc públic de lloguer assequible, facilitar la construcció en sòl que sigui patrimoni de la Generalitat o accions d’educació financera, entre d’altres. Pel que fa al lideratge econòmic i al finançament, aposta per una fiscalitat verda i progressiva i per impulsar la reindustrialització de l’economia, fomentant accions de promoció econòmica, de suport a les empreses emergents i de finançament del teixit econòmic, i consolidant palanques per a l'economia com l’ICF o els fons europeus.
Finalment, el pla planteja millorar la regulació i simplificar els processos administratius per beneficiar els agents econòmics, afavorir la competència i evitar el frau, amb mesures en els àmbits de la contractació i la compra pública, els ajuts i subvencions, i la competència i els mercats. També proposa facilitar l’impuls de les polítiques públiques eficients, basades en l’evidència, a través de l’anàlisi, l’estadística i l’avaluació, per dur a terme una millor assignació dels recursos públics.