Territori

Nou carril bus segregat entre Caldes de Montbui, Mollet del Vallès i Santa Perpètua de Mogoda

La Generalitat millorarà el transport públic de viatgers entre el Vallès Oriental i l'Occidental

query_builder   24 gener 2003 13:06

event_note Nota de premsa

Nou carril bus segregat entre Caldes de Montbui, Mollet del Vallès i Santa Perpètua de Mogoda

La Generalitat millorarà el transport públic de viatgers entre el Vallès Oriental i l'Occidental

El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Felip Puig, ha presentat avui el projecte de construcció d’un carril bus segregat entre les poblacions de Caldes de Montbui, Mollet del Vallès i Santa Perpètua de Mogoda. Aquesta actuació, que es preveu que surti a informació pública el proper mes de juny, s’emmarca en la millora de la xarxa de transport públic impulsada per la Generalitat de Catalunya.

La construcció del nou carril bus segregat té com a objectius millorar les condicions del transport públic en aquesta zona i fomentar-ne l’ús, afavorir la intermodalitat entre modes per establir una xarxa de transport públic completa, coordinada i sostenible a Catalunya i reduir l’impacte ambiental.

Les línies que utilitzaran aquest nou carril són les següents:

·        Línia Caldes de Montbui-La Llagosta

Aquesta línia té una longitud aproximada de 15 Km i 30 parades.

·        Línia Caldes de Montbui-Mollet del Vallès

Aquest servei té un recorregut aproximat de 19 Km de longitud i està format per 40 parades.

Ambdues línies compten amb les següents connexions amb diferents estacions de RENFE:

Població                              Correspondència amb RENFE

Mollet del Vallès                   Barcelona-Puigcerdà i Barcelona- Portbou

La Llagosta                           Barcelona-Portbou

Santa Perpètua                    Barcelona-Puigcerdà i la futura estació de la línia entre el Papiol i Mollet del Vallès

Característiques del servei

·        Les dues línies compartiran un tram comú en el que oferiran el doble de freqüència.

·        Estalvi de temps d’uns 10 minuts (passant de 27 minuts a 17) que representa un 40% respecte al servei actual.

·        Demanda anual prevista: 4 milions de viatgers l’any 2010.

·        Cost previst d’implantació: 65 MEUR (10.815 MPTA).

Calendari previst

Estudi informatiu                              Març 2003

Informació pública                           Juny 2003

Projecte constructiu i licitació         Mitjans 2004

Inici aproximat de les obres           Segon semestre de 2004

Termini d’execució                          18 mesos

`