Territori

La mesa sectorial del transport aeri se suma a les queixes de la Generalitat per l'augment de taxes per part d'AENA

query_builder   13 febrer 2003 19:21

event_note Nota de premsa

La mesa sectorial del transport aeri se suma a les queixes de la Generalitat per l'augment de taxes per part d'AENA

La Mesa sectorial del transport aeri de Catalunya s’ha reunit avui a la seu del Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat de Catalunya. Aquesta és la primera reunió que celebra l’òrgan després de la seva constitució. Durant el transcurs de la trobada els membres de la Mesa s’han sumat a les queixes de la Generalitat per l’augment de taxes per part d’Aena.

La Mesa sectorial és l’òrgan interlocutor interprofessional entre la Generalitat de Catalunya i el sector aeronàutic del país i té com a funció fonamental la de ser l’òrgan estable de consulta i debat entre els seus integrants, que representen a tots els àmbits tècnics, econòmics i socials vinculats de forma directa amb el món aeri. En la reunió d’avui la Mesa ha informat favorablement del projecte de Pla d’aeroports elaborat per la Generalitat de Catalunya. Aquest Pla, que és previst pugui ser aprovat pel Govern de la Generalitat en un breu termini de temps, és l’instrument d’ordenació del sector aeroportuari català establert per la Llei d’aeroports de Catalunya que va ser aprovada pel Parlament l’any 2000. En el seu procés d’elaboració han participat, mitjançant les seves esmenes i al·legacions, diversos organismes i institucions públiques i privades, partits polítics i, en general, el conjunt de la societat civil aeronàutica de Catalunya, la qual cosa ha permès que, en la mesura que les seves aportacions han estat incorporades al pla, aquest pugui ser considerat com el fruit d’un ampli consens entre els que han de ser els seus destinataris finals. En la reunió de la Mesa també s’han abordat altres qüestions d’interès. D’una banda, s’ha plantejat la problemàtica derivada de la política d’Aena d’increment de les taxes aeroportuàries, sent l’exemple més significatiu el de Girona, on aquesta actuació pot incidir molt negativament en els projectes d’implantació de vols regulars per part de companyies europees de baix cost. En aquest sentit els membres de la mesa han expressat el seu suport a la postura de la Direcció General de Ports i Transports que ha expressat formalment a Aena la inconveniència de l’adopció d’aquestes mesures, atès que no ajuden al desenvolupament tant del propi aeroport com de les companyies aèries disposades a operar en les seves instal·lacions. Així mateix s’ha posat de manifest l’alt grau d’inseguretat que es viu darrerament a l’aeroport de Barcelona, on son cada vegada més freqüents els robatoris als viatgers, amb els efectes negatius corresponents tant per les víctimes com per la imatge del país que queda molt malmesa. A aquest respecte el Director General de Ports i Transports, Enric Ticó, s’ha compromès a dur a terme les gestions oportunes davant la direcció de l’aeroport del Prat perquè s’arbitrin les mesures pertinents tendents a evitar aquestes situacions. Barcelona, 13 de febrer de 2003