- Les revistes són un material clau per desenvolupar l’hàbit lector i la millora de les competències de l’àmbit lingüístic
- La formació s’ha celebrat en cinc seus diferents relacionades amb els centres participants en el Pla de millora de les biblioteques escolars

El Departament d'Educació i Formació Professional ha impulsat un taller de formació docent per fomentar el consum de les revistes en català, amb l’objectiu de millorar la lectoescriptura i les competències lingüístiques de l’alumnat. Aquest taller formatiu s’adreça a una setantena de docents dels 31 centres educatius participants en el Pla de millora de les biblioteques escolars. Es tracta d’un programa temporal de tres cursos orientat al reforç de la competència lectora de l’alumnat i de l’alfabetització mediàtica per tal de combatre els riscos de la desinformació.
El taller s’ha celebrat en cinc seus diferents -Badalona, Vic, Pineda de Mar, Rubí i als Serveis Centrals del Departament d'Educació i FP-, amb la participació de formadores de l’APPEC, l’Associació de Publicacions Periòdiques en Català.
En les sessions, s’ha ofert als docents orientació i estratègies pedagògiques al voltant de les revistes infantils i juvenils. La revista és un recurs pedagògic clau que impacta en la millora de les competències lectores, i gràcies a la temàtica variada de les més de 230 revistes i mitjans digitals associades a l’APPEC, pot connectar amb els interessos i les motivacions de l’alumnat.
Aquest taller formatiu forma part d’un conjunt d’activitats programades vinculades al Pla de millora de biblioteques escolars que es celebrarà al llarg d’aquest curs i del curs vinent, i que si supera satisfactòriament la fase d’avaluació d’impacte, preveu la seva implementació progressiva a tots els centres educatius catalans. La col·laboració amb l’APPEC també preveu d’altres actuacions com tallers en centre, on es treballarà en la millora de la comprensió lectora i en la cerca i selecció de la informació.
Barcelona, 21 de maig de 2025