Sala de premsa

event_note Nota de premsa

La Generalitat inicia les obres de millora de la C-13 entre Tremp i la Pobla de Segur

El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Felip Puig, ha presidit avui l’acte d’inici de les obres d’eixamplament i millora de la carretera C-13, entre les poblacions de Tremp i la Pobla de Segur, a la comarca del Pallars Jussà. Aquesta actuació, que es preveu que s’acabi el juliol de 2005, suposa una inversió de 19,5 MEUR.

La carretera C-13, de Lleida a Esterri d’Àneu, juntament amb la N-230, de Lleida a França per la Vall d’Aran, i la C-14, de Salou a la Seu d’Urgell, constitueixen els eixos de penetració al Pirineu lleidetà, i estructuren, en el sentit nord – sud, la xarxa viària de les comarques de ponent.

A més, la C-13 comunica el Pallars Jussà amb el Pallars Sobirà al nord, i al sud amb la Noguera i la depressió central. La xarxa bàsica de comunicacions de la comarca es complementa amb la N-260 que comunica cap a l’Alta Ribagorça i la Val d’Aran, i la C-1412 cap a la Catalunya central i l’àmbit metropolità.

La C-13, entre la Passarel·la i Tremp, ja va ser objecte de millora i les seves condicions de traçat assoleixen els requisits recollits en el Pla de Carreteres d’acord amb la seva funcionalitat.

En canvi, entre Tremp i la Pobla de Segur, la carretera passa al costat del pantà de Sant Antoni i té unes característiques geomètriques que no corresponen a una carretera de la xarxa bàsica.

Amb la millora de la C-13, entre Tremp i la Pobla de Segur, s’aconsegueix:

· Impulsar el reequilibri territorial i el desenvolupament socioeconòmic de les comarques afectades

· Millorar la seguretat i reduir el temps de viatge entre Tremp i la Pobla de Segur, eliminant el TCA (Tram de Concentració d’Accidents) de “pont dels palillos”.

· Integrar el nou traçat de la carretera dins de la trama urbana de la Pobla de Segur, adequant-la al planejament urbanístic previst.

Descripció de les obres

El tram afectat per les obres es desenvolupa als termes municipals de Talarn, Salàs de Pallars i la Pobla de Segur.

L’inici del tram coincideix amb el final de la futura variant de Tremp, actualment en fase de definició del traçat, per la qual cosa l’actuació s’iniciarà al punt quilomètric 90. Aquesta actuació inclou també el condicionament de l’accés a Talarn i a Santa Engràcia. L’eixamplament i millora de la C-13 finalitza, a la Pobla de Segur, a la intersecció amb la N-260 (Eix Pirinenc).

La longitud total del tram projectat és d’uns 10 Km aproximadament, la qual cosa suposa una disminució de 750 m respecte del traçat actual.

La carretera entre Tremp i la Pobla de Segur, la C-13, que passa per la vessant nord-oest del pantà de Sant Antoni, té dos sub-trams de característiques diferents:

· Des de Tremp fins a l’alçada de Salàs de Pallars: En aquest sub-tram el traçat presenta molts revolts i segueix tots els barrancs que desemboquen en el pantà. A més, el traçat se separa força de la carretera actual i en ell s’hi construiran totes les estructures més importants.

· Des de Salàs de Pallars fins a la Pobla de Segur: El relleu esdevé menys accidentat i el nou traçat s’adequa més a la carretera existent.

La carretera disposarà d’una calçada bidireccional amb una amplada de 7 m i dos vorals d’1 m. El tram inclou també un total de 8 interseccions, la majoria de les quals disposen, per raons de seguretat, de carril addicional de gir a l’esquerra. La velocitat prevista és de 80 km/h.

A més, al punt quilomètric 88, s’ha projectat la millora de la intersecció d’accés a Talarn.

Estructures

Per tal de salvar els barrancs de les Bruixes i Fontfreda, es preveuen dos viaductes que tenen cadascun 206 m de longitud i una amplada d’11,2 m.

En el disseny dels nous viaductes s’ha tingut especial cura en conservar intactes les restes de ponts històrics, inclòs l’anomenat “pont dels palillos”, al  municipi de Salàs de Pallars.

Així mateix, al punt quilomètric 5,3, s’inicia un túnel d’una longitud de 187 m, i una amplada interior de 10 m completada amb dues petites voreres.

A banda de les estructures esmentades, el projecte inclou altres estructures de menor entitat com ara passos superiors, inferiors i murs. A l’alçada de Salàs de Pallars, es construirà un pas superior que permet la connexió directa del nucli urbà amb el baixador de RENFE.

El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia