La Ciutat de la Justícia, promoguda per la Generalitat, albergarà tots els òrgans judicials i la Fiscalia, això és els espais que requereix la jurisdicció penal, jurisdicció de menors, jurisdicció civil, jurisdicció contenciós administratiu, jurisdicció social i Fiscalia, així com els serveis complementaris que els han de donar suport.
La Ciutat de la Justícia, es situarà als terrenys de l’antiga caserna de Lepant, situada a Barcelona i l’Hospitalet de Llobregat en un solar de 53.062,62 m2 de superfície El projecte també incorpora un terrenys de 7.207 m2 al sud de l’avinguda del Carrilet al costat de la parròquia de Sant Isidre, que acollirà instal·lacions judicials de l’Hospitalet de Llobregat.
El projecte de la Ciutat de la Justícia preveu un total de 194.444m2 de superfície construïda sobre rasant El cost de les obres d’urbanització i edificació s’estima en 230.743.764 EUR, que corresponen al Departament de Justícia i Interior de la Generalitat de Catalunya.
La justificació de l’emplaçament de la Ciutat de la Justícia es basa en la idoneïtat de la ubicació d’aquest equipament en funció de la bona accessibilitat per als ciutadans a través del transport públic gràcies a infraestructures com la línia 9 del metro, els Ferrocarrils de la Generalitat, i també per la proximitat de les connexions aeroportuàries. A la vegada, l’emplaçament garanteix un bon encaix en l’entorn urbà en transformació que inclou la remodelació de la façana de la Gran Via.