El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Felip Puig, ha presidit l’acte d’inici de les obres per a prolongar la Línia 3 de metro entre les estacions de Canyelles i Trinitat Nova. “L’equilibri territorial de Catalunya passa per tenir bones carreteres, però també per tenir una bona xarxa de metro que arribi a tots els barris; per això en aquests moments en què estem a punt d’inaugurar la nova línia 11, i estem presentant la prolongació de la línia 3 que enllaçarà els barris de Canyelles, Roquetes i Trinitat Nova, vull destacar l’esforç que està fent la Generalitat de Catalunya. Un esforç d’inversió però també un esforç de diàleg tant amb les altres administracions com amb totes les associacions de veïns, que en aquest cas han jugat un paper molt important en l’objectiu de fer que el metro arribi a aquests barris” ha dit Felip Puig durant l’acte d’inici d’obres de la Línia 3 entre Canyelles i Trinitat Nova.
Aquesta actuació connectarà l’L3 amb l’L4 i l’L11 (metro lleuger) i inclourà una nova estació de correspondència a Trinitat Nova. D’altra banda, el projecte permetrà ampliar l’oferta de metro a Nou Barris i donar servei directe als 12.000 veïns del barri de Roquetes.
Aquesta prolongació suposa la segona i última fase del projecte global per fer arribar l’L3 fins a Nou Barris. La primera fase, que ja està en servei, correspon a la prolongació des de Mundet fins a Canyelles, amb l’estació de Valldaura. Aquesta segona fase de la prolongació ha requerit un replantejament en la ubicació i el disseny de les estacions de Roquetes i Trinitat Nova per tal d’adaptar-les al nou planejament urbà de la ciutat. Això va significar la redacció d’un nou estudi d’alternatives que ofereix la millor situació i la més adaptada a l’entorn on es troba.
En el procés de redacció del projecte s’ha comptat amb la participació de les associacions de veïns de Roquetes i Trinitat Nova per tal de trobar la millor ubicació dels accessos. D’altra banda, aquestes dues noves estacions, tal com s’ha anat fent darrerament amb les últimes estacions construïdes, seran objecte d’un concurs artístic per decidir els projectes arquitectònics. D’aquesta manera es personalitzarà cada estació en funció del seu entorn.
Traçat: El túnel arranca a l’actual cua de maniobres de l’estació de Canyelles i amb una longitud de 1.826 metres arriba a l’estació de Trinitat Nova, on hi haurà les correspondències amb l’L4 i l’L11.
Estacions: El nou tram tindrà 2 estacions: Roquetes i Trinitat Nova. Ambdues estacions tindran una andana central de 8 metres.
Roquetes
L’estació de Roquetes tindrà 50 metres de profunditat i estarà formada per dos vestíbuls independents: el primer, a l’entorn dels carrers Jaume Pinent i Carrer de les Torres, i el segon, a l’entorn del carrer Vidal i Guasch i de la Plaça de les Roquetes, situats cadascun d’ells a un extrem de l’andana central. La connexió entre els vestíbuls i l’andana es farà mitjançant pous verticals de planta circular de gran diàmetre, executats a cel obert, amb ascensors de gran capacitat i escales fixes d’emergència.
L’accés al carrer de les Torres es resoldrà mitjançant una escala mecànica, una fixa i un ascensor. L’accés al segon vestíbul des del carrer Vidal i Guash es realitzarà mitjançant escales fixes, escales mecàniques i ascensors des d’un nivell superior. També s’hi podrà accedir a peu pla, en un segon accés, degut al fort desnivell del carrer que fa que l’entrada quedi a nivell de vestíbul.
Per facilitar l’accés al carrer Mina de la Ciutat s’ha previst instal·lar escales mecàniques en superfície al passatge Flammarion per salvar el desnivell entre aquest carrer i l’estació. S’ha previst la instal·lació d’un ascensor, adossat al mur de l’aparcament, que comuniqui el carrer Vidal i Guasch amb el nivell del carrer Mina de la Ciutat i altres escales mecàniques en superfície per accedir des del carrer de la Cantera fins al carrer Briquets.
Trinitat Nova
Se situarà al parc de la Trinitat Nova. L’estació tindrà dos vestíbuls, un al costat del carrer Aiguablava, que permetrà la connexió amb la línia 4 i compartirà l’actual accés des del carrer de la Pedrosa, i l’altre dins del parc de la Trinitat Nova.
L’accés a les andanes des del vestíbul de connexió amb la línia 4 es realitzarà mitjançant un ascensor i escales, mentre que l’accés a les andanes des del vestíbul costat mar es realitzarà mitjançant tres trams amb dues escales mecàniques i una fixa i ascensor. Aquest vestíbul se situarà sota la futura prolongació del carrer Chafarinas amb accés directe a nivell des de la plaça de la Trinitat Nova, i a través d’una rampa i unes escales a la nova rasant del carrer.
“Reiterem la necessitat de realitzar una auditoria externa al TGV entre Madrid i Lleida”
Preguntat pels mitjans de comunicació al respecte de la negativa del Govern central a realitzar una auditoria externa al TGV entre Madrid i Lleida, el conseller de PTOP, Felip Puig, ha respost que “no m’estranya que ni tan sols el president del Govern central, Jose María Aznar, digui que no vindrà al viatge inaugural, per alguna cosa serà”. Per Felip Puig, “el Govern de la Generalitat confia en els tècnics, i per aquest motiu, demanàvem que des d’un punt de vista tècnic i objectiu es donessin totes les garanties de seguretat; i crec que hi seran, d’una manera o una altra, però en el que no confiem és en la precipitació del ministre Cascos i del seu ministeri.Vull recordar que aquesta línia ja es va intentar inaugurar fa un any, amb uns problemes tècnics considerables, que aleshores es van relacionar amb uns presumptes sabotatges... Jo estic convençut que no hi haurà cap operari de Renfe que estigui disposat a circular amb aquest tren si no se li donen totes les garanties de seguretat”.