Sala de premsa

event_note Nota de premsa

Visita a la comarca del Maresme

Paneque: "Estem adequant les eines urbanístiques i d'habitatges a la realitat dels municipis per poder donar resposta a totes les necessitats"

• La consellera ha visitat la comarca del Maresme on ha analitzat la situació dels habitatges i de la les urbanitzacions amb dèficits urbanístics

La consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque i Sureda, ha afirmat avui que “Estem adequant les eines urbanístiques i d'habitatges a la realitat dels municipis per poder donar resposta a totes les necessitats”. Paneque ha fet aquestes declaracions a Tordera, durant una visita a la comarca del Maresme on ha anar a més de Tordera a visitat Sant Andreu de Llavaneres i Sant Vicenç de Montalt.

En les tres visites institucionals la consellera ha analitzat amb els responsables municipals l’actual convocatòria de la reserva de solars per a la construcció de futurs habitatges de lloguer assequible i les noves convocatòries, la més pròxima, la de final d’aquest any. Un dels temes tractats també ha estat les urbanitzacions amb dèficits urbanístics i el futur pla territorial. Paneque els ha recordat que s’està tramitant una reforma legislativa que pot ajudar a millorar aquesta situació, A més els ha recordat que amb el pla de barris el govern oferirà als municipis una bona eina per a la millora d’alguns d’aquest espais. En aquest sentit ha exposat que el que fa el govern és “flexibilitzar algun dels requisits urbanístics per dignificar i adequar els immobles de les zones urbanes amb dèficits urbanístics. Un exemple és una família que vol posar plaques fotovoltaiques, però no pot pels dèficits existents: hem treballat sobretot urbanisme i habitatge”.

Un dels temes tractats han estat els pisos propietat de grans tenidors. Així, Paneque ha indicat que “estem treballant amb grans tenidors sobretot amb la Sareb i establir convenis per gestionar aquest parc. Els altres grans tenidors alguns tenen més interès ne la venda i aquí ens limita el pressupost”.

La consellera ha explicat als alcaldes i alcaldessa que el projecte de pacificació de la N-II està previst que finalitzi el desembre d’enguany. S’ha tractat sobre els enllaços de la C-32. Aquí Paneque ha insistit que s’estudiaran totes les al·legacions per garantir el millor projecte. La previsió es aprovar l’estudi informatiu i la declaració d’impacte ambiental a final d’any.

A Sant Andreu de Llavaneres també s’ha tractat sobre la futura rotonda a l’enllaç entre l’autopista C-32 i la carretera de la Diputació. Es preveu que finalitzi el projecte de redacció el tercer trimestre de 2025, el pressupost estimat és de 700.000 €.

El projecte del nou POUM ha estat un dels temes centrals de Sant Vicenç de Montalt. La consellera s’ha destacat que des del Govern es dona suport tècnic perquè desenvolupin el projecte en les millors condicions. La consellera també ha abordat amb l’Ajuntament el passeig marítim i de la possibilitat de crear eines de col·laboració entre les dues institucions,

Pel que fa a Tordera, a més del sistemes comuns també s’han repassat alguns projectes relacionats amb l’aigua. Així la consellera ha explicat que a Tordera, hi ha quatre actuacions previstes al període 2022-2027. El sanejament i depuració dels nuclis d'Àgora Parc i Roca-Rossa. Al novembre de 2024 es va signar un nou conveni amb el Consell Comarcal del Maresme i actualment està pendent de licitació; el sanejament i depuració de la urbanització Terra Brava que ja està en obres; l’ampliació línia de fangs de l'EDAR de Pineda de Mar; i el sanejament i depuració de la urbanització Tordera Parc.

El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia