El secretari de Política Lingüística de la Generalitat, Antoni Mir, ha començat avui una sèrie de reunions amb tots els grups parlamentaris per tal de sumar iniciatives en matèria de política lingüística. La primera trobada ha estat amb els representants d’Iniciativa per Catalunya-Verds, Dolors Camats i Enric de Vilalta. També hi ha assistit el responsable del Programa de Planificació Lingüística, Miquel Pueyo. Està previst que en fins a final de mes Antoni Mir s’hagi reunit amb la totalitat de grups del Parlament de Catalunya i amb els partits catalans amb representació al Senat.

Segons ha explicat el secretari de Política Lingüística, aquestes reunions volen “intercanviar punts de vista i propostes de cara a l’ordenació de la diversitat lingüística a l’Estat espanyol i les preocupacions i idees dels partits catalans en aquesta matèria”. El Govern vol aprofitar el nou període polític que s’ha obert a l’Estat per aprofundir en el reconeixement de la llengua catalana en el marc de la Unió Europea.

La Generalitat també treballarà perquè el català rebi un veritable tracte de llengua oficial a totes les institucions de l’Estat espanyol, tenint en compte que a partir d’ara -tal com ha dit Antoni Mir-, “hi haurà una reobertura de debats que havien estat tancats artificialment, que es revisaran les maneres de fer en política, que es durà endavant la reforma de l’Estatut i que es plantejaran noves formes de convivència a l’Estat”.