El Govern de la Generalitat, a proposta del conseller de Cultura, Jordi Vilajoana, ha aprovat avui el decret que regula l’alt rendiment esportiu i que estableix, d’una banda, el funcionament de l’etapa de tecnificació esportiva dels joves en edat escolar que hagin estat seleccionats i, de l’altra, especifica les condicions que hauran de tenir i seguir els esportistes d’alt nivell.

Amb aquest decret el Govern vol dotar Catalunya d’estructures esportives que permetin establir sistemes de detecció i selecció de talents, impulsar la seva formació integral i aconseguir que aquests esportistes arribin als nivells més alts de la competició. 

El decret aprovat estableix els requisits que necessitaran els joves esportistes seleccionats: hauran de disposar d’una llicència d’una federació esportiva catalana o superar els criteris de selecció previstos en cada cas; una vegada integrats en la tecnificació hauran de respectar un seguit d’obligacions com ara assistir als entrenaments, concentracions o competicions, formar part de les seleccions esportives catalanes. A canvi, els joves podran gaudir de beques.

El decret contempla les condicions específiques que necessitaran els esportistes d’alt nivell així com el material de què hauran de disposar. Els esportistes seleccionats representaran l’esport català en competicions catalanes, internacionals i supraautonòmiques, s’hauran de sotmetre a controls antidopatge i participar en els actes organitzats pel Consell Català de l’Esport. Aquests esportistes podran rebre ajuts o premis econòmics per part del govern de la Generalitat.

El nou decret també regula dos nous òrgans que depenen del secretari general de l’Esport: la Comissió d’Avaluació i la Comissió Tècnica de Seguiment, que tindran, entre d’altres, les següent funcions: aprovar el llistat d’esportistes que han de formar part dels projectes de tecnificació i establir la puntuació mínima que cada esportista ha d’assolir per ser inclòs en la llista semestral d’esportistes d’alt nivell.