Sala de premsa

event_note Nota de premsa

En una acció organitzada per l'Agència Catalana de Turisme en el marc de la distinció Catalunya, Regió Mundial de la Gastronomia 2025

Catalunya es posiciona per esdevenir un referent mundial en turisme enogastronòmic

  1. El Workshop Tasty Catalonia ha propiciat més de 1.400 entrevistes comercials amb empreses i entitats del sector turístic català
  2. El visitant gastronòmic genera un 20 % més de despesa mitjana que el turista convencional

Catalunya vol posicionar-se com una destinació referent en turisme enogastronòmic. És un segment estratègic en el canvi de model turístic que s’està fomentant, ja que es tracta d’un perfil de visitant que genera un 20 % més de despesa mitjana que el turista convencional, es desplaça al llarg de tot l’any, afavorint la desestacionalització, i viatja per tot el territori ja que té un gran interès per conèixer diferents zones de Catalunya, més enllà dels circuits tradicionals.

Per aquest motiu, en el marc de la distinció Catalunya, Regió Mundial de la Gastronomia 2025 l’Agència Catalana de Turisme del Departament d’Empresa i Treball ha organitzat, a l’Hotel Mas La Boella (Tarragona), el Workshop Tasty Catalonia, una gran trobada comercial on més de 70 operadors turístics internacionals especialitzats en enogastronomia s’han reunit amb 93 empreses i entitats del sector turístic català per conèixer la seva oferta i posteriorment comercialitzar-la al seu país.

Durant la trobada s’han realitzat 1.420 entrevistes de negoci entre les empreses i entitats catalanes i els operadors turístics internacionals. Amb aquest esdeveniment, l’Agència Catalana de Turisme ofereix a les empreses catalanes la possibilitat de comercialitzar el seu producte a un nombre elevat d’operadors sense necessitat de desplaçar-se ni de fer grans inversions.

A més, Patrick Torrent ha assenyalat que el treball constant de les 12 oficines de promoció a l’exterior de l’Agència Catalana de Turisme han permès organitzar aquesta acció, ja que a més de mantenir visible la destinació catalana per posicionar-la en primera línia, des d’aquestes oficines es fa un monitoratge minuciós per conèixer, de cada mercat emissor, les noves tendències i demandes i es mantenen relacions constants amb els principals operadors turístics. Els participants internacionals d’aquesta edició procedeixen dels següents mercats: Alemanya, Àustria, Brasil, Dinamarca, Espanya, Estats Units, Finlàndia, França, Itàlia, Japó, Noruega, Països Baixos, Polònia, Suècia, Suïssa i Regne Unit.

Un cop acabada la trobada comercial, els operadors turístics han iniciat un viatge per conèixer l’oferta catalana in situ. Els recorreguts s’han centrat en el turisme enogastronòmic i cultural i s’allargaran fins el 6 de juny. L’objectiu és donar a conèixer les potencialitats de la destinació catalana a un visitant experimentat que cerca experiències més enllà de les grans ciutats.

El Workshop Tasty Catalonia s’emmarca en la distinció Catalunya, Regió Mundial de la Gastronomia 2025. Durant aquest any es realitzaran una cinquantena d’actuacions arreu del territori català i a escala internacional amb l’objectiu de posicionar Catalunya com un referent mundial en turisme enogastronòmic.

Cites

Director executiu de l'Agència Catalana de Turisme (ACT), Patrick Torrent

"El nomenament de Catalunya com a Regió Mundial de la Gastronomia 2025 és una fita clau que cal aprofitar per reforçar el nostre posicionament global en l'àmbit enogastronòmic. És per això que les accions que estem desenvolupant estan orientades a potenciar la gastronomia catalana com a eix central de promoció, amb l'objectiu de fidelitzar els visitants i consolidar-nos com una destinació de referència basada en la qualitat i l'autenticitat".

"Accions com la d'avui contribueixen a consolidar el camí de Catalunya cap a un model turístic més sostenible, més equilibrat en la distribució territorial i orientat a generar un major valor afegit, amb la gastronomia com una de les principals ambaixadores del país".

"Es busca un client interessat en conèixer a fons una destinació i tenir una experiència més local. Viatgers atrets per l'enogastronomia i la cultura".

El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia