De l’11 al 14 de novembre, Londres acollirà la XXIIIa. edició de la World Travel Market (WTM), una de les fires més importants del sector turístic i, que compta amb més de vint anys d’antiguitat.

Turisme de Catalunya, l’organisme de promoció turística adscrit al Departament de Treball, Indústria, Comerç i Turisme, participa amb estand propi de 160 m2. Per primera vegada, la World Travel Market tindrà lloc al recinte Docklands Excel-Komplex, i comptarà amb una superfície total d’exposició de 90.000 m2.

L’estand de Catalunya (EM 2440) compta amb la participació del Patronat de Turisme Costa Brava-Girona, el Patronat de Turisme de la Diputació de Barcelona; a més dels següents Patronats Municipals: Tarragona, Calafell, Vila-Seca La Pineda, L’Ametlla de Mar, Deltebre, Calella, Sitges, Castelló d’Empúries, Tossa de Mar, Salou, Castelldefels, Blanes, Cambrils i Lloret de Mar; l’estand de Catalunya Turisme, i una vintena d’empreses del sector.

La cuina de Carles Gaig a Londres

Entre els actes de promoció previstos per Turisme de Catalunya a la WTM, el proper dia 11 de novembre, s’oferirà un sopar a l’hotel Meliá White House de Londres, presidit pel Director General de Turisme, Xavier Civit. El sopar, que serà preparat per l’autor Carles Gaig, comptarà amb l’assistència de representants del sector turístic català i britànic. El sopar estarà amenitzat pel quartet del Liceu que interpretarà algunes melodies de música tradicional catalana.

Aquesta és una acció del Club de Gastronomia de Turisme de Catalunya, amb l’objectiu de donar a conèixer la cuina catalana als diferents mercats emissors de turisme.

El turisme britànic a Catalunya

La World Travel Market, a més d’un fòrum de trobada amb els professionals del sector turístic a nivell mundial, és un bon moment per comprovar l’evolució de la contractació per a la temporada 2003 d’un mercat emissor de turisme cap a Catalunya tant important com el britànic.

En el període de gener a agost de l’any 2002, han visitat Catalunya un total de 1.561.261turistes procedents del Regne Unit.

Perfil del turista britànic a Catalunya

 Tenen com a motiu del viatge: Oci/Vacances

 El principal mitjà de transport utilitzat és l’avió de línia regular i l’autocar

 Fa una estada mitjana de 7,8 nits

 El tipus d’allotjament escollit és l’hotel

 El grau de fidelitat és molt elevat: el 52,6% dels turistes britànics pensa tornar a Catalunya

 El que més valora de Catalunya és el paisatge, la natura i l’oferta cultural

Barcelona, 8 de novembre de 2002