- La participació s’emmarca dins la línia de subvencions del Departament de Cultura per a l’adquisició de fons bibliogràfics i documentals en fires especialitzades
27 biblioteques públiques catalanes participaran el proper 7 de juny a la fira de llibres i idees radicals Epíleg de Reus. La 4a edició d’Epíleg es consolida com un esdeveniment de referència en el món del llibre independent i compromès, i ofereix un programa obert i dinàmic amb activitats per a tots els públics.
La participació de les biblioteques s’emmarca dins la línia de subvencions del Departament de Cultura per a l’adquisició de fons bibliogràfics i documentals en fires especialitzades. Cada biblioteca disposarà d’una aportació màxima de 500 euros per reforçar les seves col·leccions amb novetats editorials de qualitat, vinculades al pensament crític, la reflexió social i les veus emergents del panorama literari actual.
Durant la jornada, les bibliotecàries podran escollir i adquirir directament llibres als estands de les editorials participants. L’organització facilitarà el procés mitjançant una gestió centralitzada i l’acompanyament de voluntàries referents per a cada biblioteca. A més, les participants tindran accés a una graella digital que permetrà controlar en temps real l’import disponible i el registre de les adquisicions.
Amb aquesta nova participació a Epíleg, les biblioteques públiques del Sistema de Lectura Pública de Catalunya refermen el seu compromís amb la cultura crítica i el suport a l’edició de proximitat, alhora que reforcen la seva tasca com a espais d’accés obert al coneixement, la lectura i la diversitat d’idees.