- L’episodi, amb previsió de més de 20 l/m2, afectarà principalment les comarques del Berguedà i el Lluçanès entre les 14 i 20 hores
El Servei Meteorològic de Catalunya (SMC) informa de la previsió de possibilitat de superació del llindar de 20 litres per m2 en 30 minuts a partir d'aquest migdia fins al vespre a comarques de la meitat nord de Catalunya, amb més intensitat al Berguedà i Lluçanès.
Les pluges intenses s’esperen, entre les 14 i les 20 hores, a bona part de les comarques de la meitat nord: Alt Urgell, Bages, Berguedà, Garrotxa, Lluçanès, Moianès, Noguera, Osona, Pallars Jussà, Ripollès, Selva i Solsonès.
Els xàfecs aniran acompanyats de tempesta, localment de calamarsa o pedra, i ratxes fortes de vent. La distribució geogràfica del fenomen dins la zona avisada serà de caràcter local.
Amb el Pla Especial d'Emergències per Inundacions de Catalunya (INUNCAT) en fase d'Alerta, es demana molta prudència en les activitats a l’aire lliure i en la mobilitat. Protecció Civil recorda que és molt important que no es travessin rieres, barrancs, torrents ni cap zona inundable en general allà on plogui o on ja hi hagi acumulació d’aigua.
Podeu consultar les actuacions a fer, els consells i les recomanacions municipals vinculades a l'INUNCAT a http://interior.gencat.cat/inundacions