Empresa i Coneixement

Codi de bones pràctiques a les acadèmies d'ensenyament no reglat d'idiomes

query_builder   6 novembre 2002 13:57

event_note Nota de premsa

Codi de bones pràctiques a les acadèmies d'ensenyament no reglat d'idiomes

El Director General de Consum, Josep Tous i el President de l’Associació de Centres de formació no reglada de Catalunya, Josep Lluís Pal, han presentat el conveni de col·laboració per recol·locar als estudiants afectats pel tancament de Brighton, el codi de bones pràctiques i les principals línies d’actuació del Comitè Ètic per regular aquest sector.

En una reunió celebrada avui a Barcelona amb els representants d’una quarentena de centres d’ensenyament no reglat d’idiomes, el Director General de Consum, Josep Tous, i el President de l’Associació de Centres de formació no reglada de Catalunya, Josep Lluís Pal, han presentat el conveni de col·laboració per donar solucions als estudiants afectats pel cas Brighton.

El conveni recull la possibilitat de que els alumnes que ho desitgin i que prèviament hagin realitzat la denúncia a l’Institut Català del Consum de la Generalitat de Catalunya puguin acabar els estudis que tenien contractats amb Brighton en  un centre d’ensenyament d’idiomes adherit a aquest conveni.

L’Institut Català del Consum serà l’organisme que canalitzarà les sol·licituds dels alumnes amb les ofertes dels centres que millor s’adaptin a les seves necessitats, amb la voluntat de oferir aquest servei al màxim d’alumnes afectats.

Aquesta iniciativa impulsada des de Departament de Treball, Indústria, Comerç i Turisme i el sector de la formació no reglada d’idiomes, en cap cas privarà als afectats de continuar les accions legals pertinents contra l’empresa Brighton.

Codi de bones pràctiques

A la mateixa reunió s’ha presentat  el codi de bones pràctiques per centres de formació no reglada d’idiomes que suposa una voluntat de millora per totes les empreses que s’adhereixin i un compromís del sector per avançar en la cultura de transparència i informació al consumidor.

1. S’ofereix la màxima transparència en relació a drets i deures dels usuaris i dels centres d’ensenyament.

2. La publicitat és vinculant, ha de ser clara, veraç i no induir a engany o confusió.

3. La informació sobre el centre i els serveis que ofereix s’ha de donar per escrit.

4. La informació ha de contenir com a mínim:

- Organització dels cursos: nombre d’hores, nombre mínim i màxim d’alumnes per classe i lloc on s’imparteix el curs.

- Preus i forma de pagament.

- Condicions de rescissió del contracte.

5. S’ha de formalitzar la inscripció a través d’un contracte, matrícula o document en el qual s’indiqui el curs que s’ha contractat.

6. S’ha d’especificar per escrit, de forma clara, les diferents modalitats de pagament,  i les causes de rescissió del contracte, tant amb l’escola com amb l’entitat financera, si és que s’ha finançat el curs.

7. En cas de que s’ofereixi finançament s’ha d’indicar clarament: l’entitat financera, el tipus d’interès, l’import total i el nombre, periodicitat i quantia dels pagaments.

8. Els centres han de disposar de fulls de reclamació a l’abast dels usuaris.

9. Assumir les recomanacions que faci el Comitè Ètic a fi de millorar la transparència d’informació al consumidor.

10. El centre que hagi subscrit aquest codi de bones pràctiques estarà adherit a l’arbitratge de consum    en l’àmbit de Catalunya.

Comitè ètic d’ensenyament no reglat d’idiomes a Catalunya

Per últim s’ha presentat els integrants i les funcions del Comitè Ètic que treballarà i vetllarà perquè es compleixin els compromisos adquirits. Aquest  comitè estarà format per:

- Direcció General de Consum de la Generalitat de Catalunya.

- Representació dels Centres d’Ensenyament no reglat d’idiomes.

- Representació de les organitzacions de consumidors.

Les principals funcions seran:

1. Treballar per la transparència d’informació al consumidor i el compliment de la normativa establerta dins del sector.

2. Preveure, localitzar i denunciar les males pràctiques del sector.

3. Dotar als centres d’ensenyament adherits al codi de bones pràctiques de la informació necessària per donar les màximes garanties als seus clients.

4. Recollir i fomentar iniciatives que s’avancin a les necessitats dels consumidors i usuaris d’aquests serveis.

5. I en cas necessari, proposar nova normativa a l’Administració.

Nota: Trobareu una fotografia de la presentació del codi de bones pràctiques a la web de l’Oficina de Premsa del Departament de Treball, Indústria, Comerç i Turisme: www.gencat.net/dict

Barcelona, 6 de novembre de 2002