- L’increment total d’expedicions a les tres línies és de prop del 50%
- Hi haurà servei nocturn els caps de setmana
- Els exprés circularan també els dissabtes i diumenges
El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica ha adjudicat el servei d’autobús del corredor Manresa, Olesa, Barcelona a l’empresa operadora La Hispano Igualadina SL. El nou contracte té una vigència de quatre anys i inclou l’exprés e22, que uneix directament Manresa amb Barcelona; l’exprés e23, que uneix Monistrol de Montserrat, Olesa de Montserrat i Barcelona; i la línia convencional que uneix Manresa i Barcelona amb parada als diferents municipis. La nova adjudicació suposarà un augment global de l’oferta d’expedicions del 46% a les tres línies.
En la roda de premsa per explicar la concessió, la directora general de Transports i Mobilitat, Susi López, ha assenyalat que “l’objectiu és garantir una mobilitat eficient entre Manresa i Barcelona, amb un servei d’alta qualitat que garanteixi una cobertura adequada”. Les millores, ha recalcat, suposaran “més freqüències tant en dies feiners com en caps de setmana, amplitud de la cobertura horària, la incorporació del servei nocturn els caps de setmana i vehicles sostenibles amb capacitat per a la demanda existent". A la roda de premsa hi ha assistit també el regidor d'Urbanisme i Mobilitat de Manresa, Carles Garcia; la delegada del Govern a la Catalunya central, Elia Tortolero.
Busos exprés
Els busos exprés e22 Manresa – Barcelona i e23 Monistrol – Olesa - Barcelona augmentaran un 70% el nombre d’expedicions i passaran a funcionar també els caps de setmana. L’augment de les freqüències es produirà sobretot a les hores punta per absorbir els desplaçaments per anar a estudiar o treballar.
Línia convencional
La línia convencional Manresa-Olesa-Barcelona incorporarà parades als municipis de Castellgalí i Sant Vicenç de Castellet. El servei funcionarà també durant les nits de divendres a dissabte i les nits de dissabte a diumenge amb una freqüència de pas de dues hores. El corredor no disposa actualment d’oferta nocturna.
Els vehicles
L’operadora destinarà 24 autobusos i nou de reserva a les tres línies. Els vehicles disposaran d’etiqueta ECO i de 67 places assegudes i d’una plaça per a persones amb mobilitat reduïda. Tindran wifi, usb per a cada seient i càmeres de videovigilància, entre d’altres prestacions. L’antiguitat de la flota a l’inici del servei serà inferior a dos anys i mig i no es podrà superar l’antiguitat de set anys durant la vigència del contracte
Millora dels serveis a les persones usuàries
El nou contracte preveu la implantació d’un sistema tecnològic que permetrà la informació a través de pantalles a l’interior dels autobusos. Els usuaris també podran accedir a la informació en temps real mitjançant una aplicació mòbil. El servei garantirà un sistema d’atenció telefònica al client, mitjançant les xarxes socials i un sistema de gestió de reclamacions i incidències.