ContactaEN
Sala de premsa
Sales de premsa dels departaments
event_note Nota de premsa

Consellera Paneque:

"Les dades de fiances del primer trimestre de 2025 ens marquen una tendència de correcció i estabilització dels preus del lloguer"

  1. El descens del preu mitjà de lloguer ha estat més intens en els 140 municipis de la primera declaració de zona de mercat tens, amb una disminució del 4,9%
  2. Durant el primer trimestre de 2025, s’ha produït un increment de més de 3.000 contractes de lloguer vigents a Catalunya
  3. Paneque ha informat de l’increment interanual del 52% del lloguer de temporada que “justifica la regulació que s’està tramitant en el Parlament de Catalunya”


“Les dades de fiances del primer trimestre de 2025 ens marquen una tendència de correcció i estabilització dels preus del lloguer”, ha declarat la consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque, durant la valoració del primer any d’aplicació de la contenció de rendes en zones tenses en la roda de premsa del Consell Executiu. Paneque ha destacat que “les dades són bones, ja que ens mostren que la contenció i les mesures legislatives i normatives ajuden a garantir el dret a l’habitatge en aquest camí fins assolir un parc públic del 15%”.

Sílvia Paneque ha remarcat que “el descens del preu mitjà de lloguer ha estat més intens en els 140 municipis de la primera declaració de zona de mercat tens, amb una disminució del 4,9%” respecte el mateix trimestre de l’any anterior. I ha subratllat que dins d’aquests municipis “destaca la ciutat de Barcelona, on el preu mitjà ha disminuït un 8,9%” en termes interanuals.


Parc d’habitatge de lloguer en augment

Pel que fa al nombre de contractes vigents, la consellera ha assegurat que “continua creixent, la qual cosa ens indica que el parc d’habitatge de lloguer augmenta” i ha informat que s’ha produït un increment de 3.112 contractes de lloguer vigents a Catalunya durant el primer trimestre de 2025.

“Creiem que la clarificació en els contractes ha ajudat a tenir aquestes bones dades que ens permeten dir que hi ha 11.807 llars més en lloguer que fa un any”, ha explicat Paneque que ha concretat que d’aquests “7.865 contractes estan en municipis de la primera declaració de mercat tens”.

La consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica ha detallat que a Barcelona ciutat en aquest primer trimestre de 2025 el nombre total d’habitatges en lloguer ha crescut en 423 habitatges i hi ha 1.202 llars més en lloguer que fa un any.

“Estem veient que una gran part dels contractes en vigència estan allargant la seva durada, la qual cosa es tradueix en la reducció dels contractes extingits i, per tant, en una major estabilització de la situació de lloguer”, ha conclòs.

Pel que fa a l’evolució del lloguer de temporada, Sílvia Paneque ha informat que hi ha un increment interanual del 52%, després de comparar la xifra dels 2.242 contractes del primer trimestre de 2024 amb el 3.417 contractes d’aquesta tipologia del primer trimestre de 2025. “Aquest increment justifica la regulació que s’està tramitant en el Parlament de Catalunya”, ha reblat.

La consellera ha exposat que en termes de percentatge això representa cinc punts més, ja que aquesta modalitat suposava un 6,1% dels contractes de lloguer signats el primer trimestre de 2024 i en canvi és d’un 11% el primer trimestre de 2025.

Notes de premsa relacionades
La consellera Romero responent una interpel·lació al Parlament de Catalunya
event_note Nota de premsa
Habitatge
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia