El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha iniciat el procés d’informació pública de l’estudi informatiu i de l’estudi d’impacte ambiental d’un nou pont sobre l’Ebre que unirà els municipis de Sant Jaume d’Enveja i Deltebre. Aquesta actuació suposarà una inversió estimada d’entre 9 i 11,5 MEUR i millorarà les comunicacions entre aquestes poblacions, actualment connectades per mitjà d’un pas de barca. Així, el nou pont, una estructura molt reivindicada pel territori, esdevindrà una alternativa a aquest pas i permetrà evitar l’actual recorregut per carretera de més de 20 quilòmetres passant per Amposta.

Mobilitat al Delta

La mobilitat al Delta de l’Ebre ha registrat en els últims anys un creixement notable a conseqüència principalment de dos factors: el desenvolupament urbà dels municipis que el conformen i les visites de caràcter turístic que atrau. Amb l’objectiu de millorar les comunicacions i l’accessibilitat en aquest àmbit, el Govern ha previst la construcció d’un nou pont sobre l’Ebre que unirà Sant Jaume d’Enveja, al Montsià, i Deltebre, al Baix Ebre, actualment connectats per mitjà d’un pas de barca. Així, el DPTOP ha iniciat avui la informació pública de l’estudi informatiu i de l’estudi d’impacte ambiental del nou pont, juntament amb les connexions viàries corresponents.

Característiques del pont

El nou pont tindrà una longitud de 225 metres i estarà format per tres trams. Els dos trams extrems tindran una longitud de 62,5 metres i el tram central, 100 metres. El pont serà de tipus fix i tindrà una alçada que minimitzarà l’impacte de l’estructura, alhora que es garantirà un gàlib nàutic lliure de 10 metres, en un tram central de 50 metres, per a permetre el pas de vaixells sota el pont.

Properament i de forma simultània amb el procés d’informació pública, s’iniciarà un concurs d’idees per a desenvolupar les solucions estructurals possibles per a la construcció del pont.

 El pont tindrà una amplada de 14,8 metres i comptarà amb:

- Una calçada de 8 metres d’amplada, amb dos carrils de circulació de 3,5 metres d’amplada i dos vorals de 0,5 metres.

- Una vorera per a vianants, amb una amplada total de 3,4 metres

- Una vorera per a carril-bici, amb la mateixa amplada que la vorera per al pas de vianants.

Vials de connexió

A més de la construcció del pont, el projecte que avui surt a informació pública inclou la formació dels vials de connexió. En el costat de Sant Jaume d’Enveja, els vials connectaran amb l’avinguda de l’Ebre i a l’encreuament s’hi formarà una rotonda. Al costat Deltebre, es connectarà amb el carrer Girona i també s’hi construirà una rotonda al punt de connexió. El pendent màxim d’aquests vials serà del 7,3%. Dins de l’estudi, en l’opció considerada com a més idònia, les dues rotondes tindran un diàmetre exterior de 50 metres.

3  

Imatges

pont1

pont1 36

pont1

pont1 36

pont2

pont2 36