Mobilitat al Delta
La mobilitat al Delta de l’Ebre ha registrat en els últims anys un creixement notable a conseqüència principalment de dos factors: el desenvolupament urbà dels municipis que el conformen i les visites de caràcter turístic que atrau. Amb l’objectiu de millorar les comunicacions i l’accessibilitat en aquest àmbit, el Govern ha previst la construcció d’un nou pont sobre l’Ebre que unirà Sant Jaume d’Enveja, al Montsià, i Deltebre, al Baix Ebre, actualment connectats per mitjà d’un pas de barca. Així, el DPTOP ha iniciat avui la informació pública de l’estudi informatiu i de l’estudi d’impacte ambiental del nou pont, juntament amb les connexions viàries corresponents.
Característiques del pont
El nou pont tindrà una longitud de 225 metres i estarà format per tres trams. Els dos trams extrems tindran una longitud de 62,5 metres i el tram central, 100 metres. El pont serà de tipus fix i tindrà una alçada que minimitzarà l’impacte de l’estructura, alhora que es garantirà un gàlib nàutic lliure de 10 metres, en un tram central de 50 metres, per a permetre el pas de vaixells sota el pont.
Properament i de forma simultània amb el procés d’informació pública, s’iniciarà un concurs d’idees per a desenvolupar les solucions estructurals possibles per a la construcció del pont.
El pont tindrà una amplada de 14,8 metres i comptarà amb:
- Una calçada de 8 metres d’amplada, amb dos carrils de circulació de 3,5 metres d’amplada i dos vorals de 0,5 metres.
- Una vorera per a vianants, amb una amplada total de 3,4 metres
- Una vorera per a carril-bici, amb la mateixa amplada que la vorera per al pas de vianants.
Vials de connexió
A més de la construcció del pont, el projecte que avui surt a informació pública inclou la formació dels vials de connexió. En el costat de Sant Jaume d’Enveja, els vials connectaran amb l’avinguda de l’Ebre i a l’encreuament s’hi formarà una rotonda. Al costat Deltebre, es connectarà amb el carrer Girona i també s’hi construirà una rotonda al punt de connexió. El pendent màxim d’aquests vials serà del 7,3%. Dins de l’estudi, en l’opció considerada com a més idònia, les dues rotondes tindran un diàmetre exterior de 50 metres.