• Més de la meitat d’aquestes consultes són sobre entitats jurídiques
• Durant l’any 2004 no hi ha hagut cap queixa o reclamació dels ciutadans en relació amb el Departament.
L’Oficina d’Atenció al Ciutadà (OAC) del Departament de Justícia a Barcelona ha atès, durant l’any 2004, 36.336 consultes telefòniques de ciutadans que demanaven informació sobre els temes següents:
• El 62,62 % del total general, amb 22.757 trucades, fan referència a associacions i fundacions; és a dir, els ciutadans demanen informació sobre els tràmits per constituir una associació o una fundació, i també sobre qüestions relatives a tramitació d’expedients, certificats d’associacions, presentació de la documentació anual de fundacions, certificats de fundacions, habilitació de llibres i inscripcions de poders sobre fundacions, etc.
• El 18,10% de la informació que demanen els ciutadans fa referència a la informació general del Departament, com adreces, horaris, competències, etc. i d’altres organismes, amb 6.572 trucades ateses.
• El 15,78 % del total, amb 5.730 trucades, són consultes i tramitacions sobre informació d’adreces d’òrgans judicials, d’oposicions i convocatòries per als cossos d’auxili judicial, de tramitació processal i administrativa, de gestió processal i administrativa de l’Administració de justícia, i també sobre les convocatòries per formar part de la borsa d’interins de l’administració de Justícia.
• El 2,39 % del total, 864 trucades, són sobre oposicions, convocatòries de personal, licitacions, obres, contractacions, etc., referides a demandes de la Secretaria General.
• L’1,11 % del total, 404 consultes, són sobre qüestions relatives als centres penitenciaris i a les oposicions i convocatòries d’aquests centres.
L’Oficina d’Atenció al Ciutadà es va posar en marxa al febrer de 1994, ara fa 11 anys, per tal de millorar la gestió i la comunicació entre el Departament de Justícia i els ciutadans en concentrar en un sol punt totes aquelles qüestions d’interès general per als ciutadans, i poder-los oferir un servei professionalitzat. La seva funció consisteix a donar resposta de forma immediata a les demandes d’informació dels ciutadans sobre els serveis i organismes del Departament de Justícia.
Aquesta Oficina atén el ciutadà per telèfon (93 316 41 23/4) o personalment a la mateixa Oficina (Departament de Justícia, Pau Claris, 81, Barcelona). El ciutadà també pot trobar més informació del Departament al web del Departament de Justícia (www.gencat.net/justicia).
2