Diversos espots a televisió i anuncis a premsa recordaran la necessitat d'adaptar les instal·lacions al nou sistema digital

Demà al vespre es posa en marxa la nova campanya de publicitat institucional sobre la Televisió Digital Terrestre (TDT). El Govern de la Generalitat ha dissenyat aquesta acció informativa amb l’objectiu d’incentivar els ciutadans a preparar-se per al gran canvi tecnològic que suposa el traspàs al sistema digital. Els lemes de la campanya incideixen en la necessitat d’adaptar les instal·lacions per començar a gaudir de la televisió del futur el més aviat possible. Així, els anuncis recordaran que per accedir a la TDT només cal seguir tres passes: comprovar que es té cobertura, sol·licitar a un instal·lador registrat per la Generalitat de Catalunya que adapti l’antena col·lectiva i adquirir un receptor de TDT.

Un cop fet això, els ciutadans podran accedir a una televisió que ofereix més canals gratuïts i nous continguts amb una qualitat d’imatge similar a la d’un DVD, a més d’altres beneficis com la selecció de l’idioma i dels subtítols d’una pel·lícula. Sense oblidar, a més, que la TDT permet l’accés a serveis interactius, com ara les guies de programació i la participació en jocs i enquestes. En el futur, aquests serveis s’ampliaran a la banca electrònica, la telecompra, el correu electrònic i la possibilitat de realitzar tràmits administratius.

La campanya es desenvoluparà del 13 de juliol al 6 d’agost i tindrà presència a la televisió i la premsa. A la televisió, es podran veure tres espots diferents a les principals cadenes (de 45, 30 i 15 segons), incloent-hi canals públics, privats i locals. També hi haurà anuncis a la premsa diària, premsa comarcal, gratuïta i temàtica, així com a les publicacions periòdiques en català.

L’anunci televisiu vol simular la situació que viuran els ciutadans que no hagin adaptat les seves instal·lacions abans de l’apagada analògica, que a Catalunya es completarà a finals de 2009. Durant 45 segons, l’espot mostrarà únicament la neu característica que apareix a la televisió quan no hi ha cap canal sintonitzat.

Per dur a terme aquesta campanya es va convocar un concurs públic, publicat al DOGC el 8 de maig de 2006, i es va adjudicar a l’empresa DDB per 240.000 euros, en concepte de creativitat i producció. A aquesta quantitat cal sumar els 900.000 euros de les insercions en els mitjans, que com és habitual a les campanyes institucionals s’han contractat mitjançant un concurs negociat amb les centrals de compres homologades.

Apagada analògica progressiva entre el 2007 i el 2009

A Catalunya, l’apagada analògica es farà de forma progressiva per zones territorials des del 2007 i fins a finals de 2009. Durant aquest procés, el senyal analògic de televisió no es deixarà d’emetre a cadascuna de les zones fins que la xarxa digital no equipari la cobertura actual de la televisió analògica, i fins que com a mínim un 95% de la població del territori corresponent hagi realitzat les accions necessàries per adoptar la TDT.

En aquest context, el Govern considera de vital importància les campanyes de divulgació que incentivin l’adopció d’aquestes mesures. Així doncs, es continuaran programant campanyes d’informació i conscienciació al llarg dels propers anys que permetin afrontar amb garanties d’èxit la transició al digital. A banda d’aquestes accions específiques, el Govern facilitarà tota la informació sobre la TDT de manera contínua a través del telèfon 012 i de la web www.tdt.cat.

2  

Imatges

Anunci a premsa 2

Anunci a premsa 2 299

Anunci a premsa 1

Anunci a premsa 1 298

2  

Fitxers adjunts

Anunci

Anunci
MPG | 5916

Nota de premsa en PDF

Nota de premsa en PDF
PDF | 41