El secretari de Mobilitat, Manel Nadal, ha presidit avui la reunió de la comissió consultiva i el comitè executiu del Consorci del Transport Públic (CTP) de l'àrea de Lleida. En la trobada, s'ha fet un balanç dels primers deu mesos de funcionament de l'entitat, que a partir d'ara s'anomenarà Autoritat Territorial de Mobilitat (ATM) de l'àrea de Lleida, s'ha donat a conèixer la nova imatge corporativa i s'ha presentat el pla de serveis per al 2007. Com a principal objectiu per al 2007, s'ha marcat superar els 800.000 viatgers anuals previstos per a enguany i arribar al milió de passatgers.

Manel Nadal ha estat acompanyat, entre altres, per la resta de membres del consell d’administració del CTP de l’àrea de Lleida com són el tinent d’alcalde de la Paeria, Josep Maria Llop, el president del Consell Comarcal del Segrià, Gonçal Serrate, l’alcalde de Puigverd de Lleida, Xavier Solé i el director del Programa de Mobilitat, Miquel Àngel Dombriz.

Objectius per al 2007: un milió de passatgers i integració tarifària

El programa de treball per al 2007 consisteix fonamentalment en completar i consolidar el pla de serveis de transport públic previst i instaurar la integració tarifària. L’objectiu final és passar dels 800.000 usuaris que hi haurà a finals d’aquest any a un milió en acabar el 2007. Per aconseguir aquesta fita, l’ATM potenciarà la promoció del servei, incrementarà la informació a l’usuari amb campanyes de promoció, l’establiment d’una pàgina web i un telèfon d’atenció i millorarà el servei en el conjunt de línies.

Així, es preveu augmentar freqüències de pas, reestructurar horaris en algunes línies, connectar més polígons industrials i solucionar noves necessitats de mobilitat oferint nous serveis de transport a noves necessitats de mobilitat que vagin sorgint (nous centres comercials, zones de creixement urbà,etc). D’aquesta manera, millorant la qualitat, les freqüències i la presència del transport públic a l’àrea de Lleida, s’aconseguirà incrementar l’ús del transport públic en detriment del transport privat.

Autoritat Territorial de la Mobilitat

En la reunió d’avui, s’ha formalitzat la nova denominació i imatge corporativa de l’entitat que a partir d’ara s’anomenarà Autoritat Territorial de la Mobilitat (ATM) de l’àrea de Lleida, tal i com s’anomena la mateixa entitat consorcial a Barcelona, Tarragona i Girona. Així mateix, s’ha presentat el gerent de l’entitat, José Luís Cunillera, i s’ha anunciat la pròxima obertura d’una nova seu.

Nova imatge corporativa

La nova nomenclatura com a ATM de l’àrea de Lleida va acompanyada d’una nova imatge corporativa que potenciarà la identificació de l’entitat per part dels ciutadans i unificarà la imatge del conjunt de serveis que ofereix el consorci.

L’objectiu és establir una identitat pròpia associada al procés de coordinació progressiva de l’oferta del transport públic a Lleida i la seva àrea d’influència. En aquest cas, el color vermell identificarà la seva Autoritat Territorial de Mobilitat.

Balanç 2006: increment del 26% en els serveis i del 42% en els usuaris

Avui s’ha fet balanç dels deu primers mesos de funcionament de l’entitat i s’han analitzat i donat a conèixer les dades recollides sobre l’ús del transport públic a l’àrea de Lleida. Les estadístiques han determinat un important augment del nombre d’usuaris del servei de transport públic tant en els serveis habituals, com en el transport a polígons i també en el transport nocturn. Es preveu que a finals d’aquest any, s’arribarà als 800.000 usuaris del transport públic a l’àrea de Lleida.

Així, el nombre d’usuaris dels serveis d’autobús que integren aquesta xarxa de transport públic ha augmentat en un 42,31% en el període de gener a octubre. Això ha suposat passar de 48.000 a 69.000 passatgers mensuals. D’aquesta manera, unes 21.000 persones han deixat d’utilitzar el vehicle privat per als desplaçaments diaris, element que contribueix a millorar la mobilitat sostenible a l’àrea de Lleida. Aquest increment ha anat acompanyat d’un creixement del 26,5% de les expedicions diàries, cosa que ha comportat una reducció general en el temps mig d’espera. L’augment del servei ha comptat amb una inversió de 410.000 euros.

Servei als polígons

Una de les principals apostes del servei públic ha estat fomentar l’accessibilitat amb transport públic als polígons industrials. En aquest sentit, a l’àrea de Lleida s’ha incrementat el transport urbà als polígons del Segre i dels Frares i a la CIM de Lleida. Aquest servei ha estat utilitzat per 44.183 viatgers entre els mesos de gener i octubre. A més, cal destacar que a mida que s’ha anat coneixent, ha crescut el nombre d’usuaris ja que si el mes de gener eren 2.300, aquest mes d’octubre passat han arribat als 5.700.

Aquesta consolidació del servei aporta una important funció d’obertura del mercat laboral a la zona, facilitant l’accés laboral a persones sense mitjà de transport propi i incrementant l’oferta de treballadors potencials per a les empreses de la zona.

Impuls al bus nocturn

Aquest estiu es va impulsar el servei de transport nocturn a l’àrea de Lleida que fins a aquell moment era inexistent. Així, ara hi ha quatre rutes que funcionen els divendres i dissabtes i vigílies de festiu de la nit a la matinada. L’interval de pas és de 2 hores en les línies NL1, NL2, NL3 i de 3-4 hores en la línia NL4 (atès que l’itinerari d’aquesta línia és considerablement més llarg que el de la resta). Fins ara, han utilitzat aquest servei 2.174 persones, consolidant la funció de connexió entre pobles per al desplaçament d’usuaris als principals centres d’oci de la zona.

Transport a la demanda

També han entrat en funcionament els serveis de transport a la demanda dels Alamús, Alcanó, Sunyer, Alfés, Almatret, Maials, Llardecans i Seròs i s’iniciarà en breu el servei de Raïmat, Santa Maria de Gimenells, el Pla de la Font, Sucs i Almacelles. Aquest servei aporta als 12.174 habitants d’aquests municipis el benefici de poder accedir als nuclis que disposen de serveis sanitaris, educatius i comercials.

2  

Imatges

Viatgers ATM Lleida

Viatgers ATM Lleida 63

Viatgers poligons

Viatgers poligons 70