ContactaEN
Sala de premsa
Sales de premsa dels departaments
event_note Nota de premsa

Innovació en tecnologies mèdiques

The Smart Lollipop obre una ronda d'inversió de 2,5 M per treure al mercat un caramel intel·ligent que diagnostica malalties amb la saliva

  1. L’empresa emergent ja disposa de la llicència de fabricant de l’Agència Espanyola del Medicament i unes instal·lacions amb capacitat de producció
  2. The Smart Lollipop ha comptat amb el suport d’ACCIÓ (Departament d’Empresa i Treball) mitjançant 24.500 euros de la línia d’ajuts a projectes d’innovació oberta i disruptiva i del Servei de protecció de la propietat intel·lectual i industrial

L’empresa emergent catalana The Smart Lollipop (Girona, el Gironès) ha obert una ronda d’inversió (Sèrie A) de 2,5 milions d’euros per tal de llançar al mercat el seu caramel intel·ligent que diagnostica malalties amb l’anàlisi de la saliva. Un cop completada la ronda de finançament, la companyia preveu treure al mercat a inicis del 2026 el dispositiu TSL One, dirigit a hospitals i laboratoris, que a través d’un caramel recull una mostra de saliva que entre 3 i 5 minuts la filtra d’impureses i la prepara per a la seva anàlisi al laboratori.

The Smart Lollipop ha comptat amb el suport d’ACCIÓ, l’agència per la competitivitat de l’empresa del Departament d’Empresa i Treball, mitjançant 24.500 euros de la línia d’ajuts a projectes d’innovació oberta i disruptiva, amb el qual ha pogut realitzar una prova pilot a l’Hospital de Sant Joan de Déu. A més, l’empresa també ha rebut l’assessorament del Servei de protecció de la propietat intel·lectual i industrial per tal de patentar el seu dispositiu i la seva tecnologia.

L’objectiu del dispositiu creat per The Smart Lollipop és substituir les analítiques de sang per una prova menys invasiva que faciliti la recol·lecció de mostres de saliva, especialment en l’àmbit pediàtric, sempre que es pugui dur a terme el diagnòstic a través d’aquesta substància. D’aquesta manera pretén augmentar la prevenció de malalties i el seu seguiment en un àmbit, la pediatria, on la complexitat de l’extracció de sang sovint comporta una reducció del nombre de tests realitzats i una menor disponibilitat de dades clíniques. En aquest sentit, el dispositiu creat ha de permetre analitzar aspectes com la celiaquia, els nivells d’estrès o les infeccions víriques i bacterianes.

La ronda d’inversió oberta per The Smart Lollipop s’enfoca a fons d’inversió amb especial interès en l’àmbit de la salut i amb una inversió mínima de 100.000 euros. Un cop coberta, també permetrà a la companyia seguir evolucionant el seu segon producte, TSL Core. En aquest cas, el dispositiu en forma de caramel incorpora uns biosensors que ofereixen una resposta colorimètrica que pot ser analitzada per un lector òptic universal i remetre en 20 minuts els resultats digitalitzats en una plataforma. El dispositiu TSL Core s’enfoca a hospitals i farmàcies per fer anàlisi i seguiment de patologies a través de la saliva.

Entre capital no diluït i capital privat l’empresa ja ha captat fins a 1,6 MEUR en anteriors rondes de finançament amb la participació de Ship2B Ventures, Secways, Lavanda Ventures, Econosmistes BAN i BaGi (la xarxa de business angels de Girona). Actualment, ja disposa de la llicència de fabricant de l’Agència Espanyola del Medicament i properament rebrà el segell CE per comercialitzar la seva primera línia de producte a Espanya i la Unió Europea. A més, la companyia ja disposa d’unes instal·lacions modernes, ubicades a Girona, on es duen a terme la injecció, l’assemblatge de les peces i la producció del caramel.

The Smart Lollipop, que compta amb un equip de 8 persones i s’ubica al Parc de Recerca i Innovació de la Universitat de Girona, té el seu origen en la idea guanyadora de la competició d’innovació iFest de la Generalitat de Catalunya (2017). Al llarg de la seva trajectòria ha obtingut diversos reconeixements, com el primer premi I4KIDS de l’Hospital Sant Joan de Déu destinat als projectes creatius enfocats a la innovació pediàtrica o maternal. A banda de l’Hospital de Sant de Déu, també ha col·laborat fins ara amb l’Hospital Trueta i Santa Caterina de Girona, l’Hospital Universitari Sant Joan de Reus i l’empresa Sanitas.

Cites

Diana Ballart, CEO i cofundadora de The Smart Lollipop

"Aquesta ronda farà brillar tot el que hem treballat al llarg d'aquests anys: el desenvolupament del producte final, l'aprovació regulatòria del primer dispositiu, la industrialització preparada per a la comercialització, dues patents tramitades, els anys d'investigació i un equip que ha crescut amb il·lusió i talent"

"Amb la sortida al mercat del TSL One podrem començar a veure l'impacte real d'aquesta innovació en la societat i en el sector mèdic, però tenim clar que això només és el principi"

Dades clau

  • L'empresa ha obert una ronda d'inversió (Sèrie A) de 2,5 milions d'euros enfocada a fons d'inversió especialitzats en salut i amb un tiquet mínim de 100.000 euros.

  • Entre capital no diluït i capital privat l'empresa ja ha captat fins a 1,6 MEUR en anteriors rondes de finançament

El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia