ContactaEN
Sala de premsa
Sales de premsa dels departaments
event_note Nota de premsa

Unes 150 persones podran fer treballs en benefici de la comunitat als mercats municipals de Barcelona

El secretari de Serveis Penitenciaris, Rehabilitació i Justícia Juvenil, Albert Batlle, i el segon tinent d’alcalde i president de Mercats de Barcelona, Jordi Portabella, han signat avui dimecres, dia 14 de desembre, un conveni de collaboració entre el Departament de Justícia i Mercats de Barcelona.

Aquest Conveni marc preveu tres grans àmbits de col•laboració entre ambdues institucions: d’una banda, Mercats de Barcelona impulsarà l’aplicació dels treballs en benefici de la comunitat, com a mesura penal alternativa a l’ingrés a presó, i les prestacions en benefici de la comunitat, en el cas de joves i menors;   comercialitzarà els productes elaborats pels interns de les presons catalanes, tant als tallers artístics com als tallers productius del CIRE, i també possibilitarà que els reclusos puguin fer visites programades als mercats municipals de Barcelona, com a culminació dels diversos programes en matèria sanitària i d’educació alimentària.

Pel que fa a les mesures penals alternatives, està previst que unes 150 persones puguin fer treballs en benefici de la comunitat als mercats municipals de Barcelona en substitució de penes de presó o multa, en uns casos, o com a pena directa en determinats delictes i faltes. Les tasques que podran assumir estan relacionades, entre altres àmbits, amb la col•laboració en el servei de transport de mercaderies, el manteniment i cura de les instal•lacions i amb el suport a l’organització d’activitats de promoció cultural o d’altra mena organitzades pels mercats.

D’altra banda, i dins del camp de la reinserció laboral, aquest Conveni també permetrà que un grup d’interns de tercer grau puguin desenvolupar tasques de manteniment dels mercats de Barcelona de forma remunerada.

El Departament de Justícia i Mercats de Barcelona també buscaran fórmules perquè els mercats comercialitzin els productes que s’elaboren tant als tallers artístics com als tallers productius dels centres penitenciaris, com ara la bossa catalana. 

Aquest Conveni marc, que té una vigència fins al 31 de desembre de 2006,  es podrà prorrogar anualment i es desplegarà per mitjà d’acords concrets que marcaran els àmbits d’actuació específics en cada cas.

1
Imatges
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia