Economia i Hisenda

La Generalitat habilita 94 punts d'atenció als contribuents per assistir-los en la declaració de l'impost de la renda i del patrimoni

Castells visita la plataforma conjunta del carrer Lepanto el primer dia de la campanya

query_builder   2 maig 2006 18:36

event_note Nota de premsa

La Generalitat habilita 94 punts d'atenció als contribuents per assistir-los en la declaració de l'impost de la renda i del patrimoni

Castells visita la plataforma conjunta del carrer Lepanto el primer dia de la campanya

El Govern col•labora per desè any consecutiu amb l’AEAT per atendre els contribuents de forma personalitzada i gratuïta

La Generalitat ha habilitat aquest any 94 punts d’atenció als ciutadans per poder-los assistir de forma gratuïta en la confecció de la declaració de l’impost de la renda (IRPF) i del patrimoni (IP). Aquests punts d’assistència estan repartits per tot el territori català i són fruit de la col•laboració que des de fa deu anys la Generalitat manté amb l’Agència Estatal d’Administració Tributària (AEAT). Els contribuents podran concertar cita prèvia per confeccionar la declaració d’aquests dos impostos trucant al telèfon 901 22 33 44, o bé al 012 si el que desitgen és demanar només cita prèvia per l’impost de patrimoni. També poden trucar a aquest darrer número totes les persones que vulguin informació sobre les deduccions de la Generalitat en l’IRPF i informació general sobre l’impost de patrimoni.

Territorialment, els punts d’ajuda es distribueixen de la forma següent: 43 a la demarcació de Barcelona, 17 a la de Girona, 16 a la de Lleida i 18 a la de Tarragona. En col•laboració amb les diverses oficines liquidadores, la Generalitat aconsegueix incrementar la seva presència en tot el territori català i oferir un servei descentralitzat i més pròxim a tots els ciutadans. Respecte a la campanya de renda 2004, aquest any s’ofereixen 18 nous punts d’atenció.

6 punts exclusius per fer la declaració de patrimoni

Aquest any també es reforcen les finestretes d’assistència per fer la declaració de patrimoni, un impost cedit totalment a la Generalitat de Catalunya. Estan obligats a presentar declaració per aquest tribut els contribuents que tinguin béns per un valor superior a 601.012,10 euros o una base imposable superior a 108.182,18 euros. L’habitatge habitual no està afectat per aquest impost.

Els contribuents que hagin de pagar l’impost de patrimoni podran dirigir-se a la seu de les delegacions que té la direcció general de Tributs a Barcelona, Girona, Lleida i Tarragona. En aquests espais s’hi han instal•lat punts d’assistència dedicats exclusivament a aquest tribut. A Barcelona, a part de la delegació de Tributs al carrer Fontanella, també ofereixen aquest tipus d’atenció especialitzada les oficines liquidadores de l’Hospitalet de Llobregat i Esplugues. En qualsevol cas, les 47 seus de les oficines liquidadores, així com els punts d’atenció de Tortosa i Reus, assistiran els contribuents en la complimentació de les declaracions de l’impost sobre la renda i sobre el patrimoni.

Aquest any, a part de les delegacions de Tributs a les quatre demarcacions catalanes, les oficines liquidadores de L’Hospitalet de Llobregat i Mataró estaran connectades a la intranet corporativa de l’Agència Estatal d’Administració Tributària. Això permet que els funcionaris de l’administració catalana que treballen des d’aquests punts puguin accedir on-line a la informació tributària dels contribuents i actualitzar directament les dades al programa PADRE. Un cop feta, la declaració s’envia telemàticament a l’Agència Tributària, cosa que possibilita que les persones que presentin declaracions amb dret a devolució rebin els diners de forma més ràpida.

L’any passat, els punts d’atenció que la Generalitat va posar a l’abast del contribuent van atendre 39.716 persones a confeccionar la declaració de la renda. També es va proporcionar assistència tècnica a 2.697 persones a l’hora de declarar l’impost de patrimoni.

Una campanya compartida

La Generalitat i l’AEAT col•laboren des de fa deu anys per prestar assistència tributària personalitzada als contribuents. Enguany, aquesta cooperació es materialitza en una imatge gràfica comuna a l’hora de senyalitzar els diversos punts d’atenció que ambdues administracions posen a disposició del ciutadà.

El missatge de la campanya compartida es concreta en la frase següent: Més serveis: junts i a prop, encara millor. D’aquesta manera es pretén fer explícit que la coordinació entre l’administració estatal i l’autonòmica repercuteix en benefici dels ciutadans oferint-los un servei pròxim i eficient.

2  

Imatges

Imatge de la visita a la plataforma

Imatge de la visita a la plataforma 1741

Mapa de distribució dels punts d'atenció

Mapa de distribució dels punts d'atenció 394

El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia