- El secretari general d’Empresa i Treball, Pol Gibert, ha presentat els eixos del Pla de Facilitació de l'Activitat Econòmica 2025-2028, una eina que preveu estalviar 430 milions anuals a les empreses
El secretari general del Departament d’Empresa i Treball, Pol Gibert, ha presentat aquest dimecres a Sabadell el nou Pla de Facilitació de l'Activitat Econòmica 2025-2028. En un acte celebrat a l’auditori de Fira de Sabadell, Gibert ha exposat davant d'un públic format per empresaris i representants institucionals del Vallès Occidental els principals eixos d'aquesta estratègia, emmarcada dins la Finestreta Única Empresarial (FUE). L'objectiu principal és transformar la relació entre les empreses i les administracions públiques a Catalunya, fent-la més àgil, eficient i menys costosa.
El Pla FUE 2025-2028, que compta amb el suport del grup de treball sobre el sector públic com a generador d’activitat econòmica de la Comissió CETRA i ha estat elaborat amb la implicació dels principals agents econòmics i socials, preveu un impacte econòmic molt significatiu.
Durant la presentació, s'han detallat els principals eixos d'actuació del Pla:
- Millora dels procediments complexos: amb la reducció de terminis i eliminació de traves en activitats amb impacte urbanístic, ambiental o sanitari, i la implementació d'eines innovadores com el modelatge BIM.
- Transformació digital integral: per completar la digitalització dels tràmits més senzills, garantint la interoperabilitat, la reutilització de dades i una tramitació proactiva per part de totes les administracions locals dins del sistema FUE.
- Simplificació del dia a dia empresarial: mitjançant l'automatització de la compartició de documentació, la simplificació d'obligacions recurrents i una comunicació més clara i centralitzada a través del Canal Empresa, incorporant tecnologies com la intel·ligència artificial.
Taula rodona amb representants del territori
L'acte ha comptat amb la participació de l’alcadessa de Sabadell,Marta Farrés Falgueras i la gerent de l'Oficina de Gestió Empresarial (OGE), Cristina Pruñonosa, qui ha detallat les fases i principals novetats del nou pla.
Posteriorment s'ha celebrat una taula rodona titulada "Implementació i impacte territorial” amb la participació de la directora de l'àrea d'Informació, Serveis i Consultoria de la Cambra de Sabadell, Ester Raventós; el secretari general de CECOT, Oriol Alba; la cap de Dinamització Empresarial, Promoció Econòmica de l'Ajuntament de Sabadell, Iolanda Repullo; la representant de CIESC, Ana Carrasco i la vicepresidenta de PIMEC al Vallès Occidental, Montse Argemí. La delegada del Govern de la Generalitat a Barcelona, Pilar Díaz Romero, ha estat l'encarregada de clausurar l'acte.
Gira territorial per tot Catalunya
Aquesta jornada a Sabadell és la quarta sessió de la gira territorial que el Departament d'Empresa i Treball està duent a terme per presentar el nou pla. La primera sessió es va celebrar el mes de maig a Sant Feliu de Llobregat.
El Pla de Facilitació de l'Activitat Econòmica 2025-2028 s'emmarca en l'estratègia de transformació de l'Administració de la Generalitat aprovada pel Govern l'octubre de 2024, amb l'objectiu de modernitzar els serveis públics i optimitzar els tràmits per a ciutadans i empreses.
Cites
Pol Gibert, secretari general d'Empresa i Treball
"Aquest Pla ha estat construït col·laborativament, amb la participació d'agents econòmics i institucions. Si el despleguem, les empreses catalanes podrien estalviar fins a 430 milions d'euros anuals en costos administratius. Aquest és el moment d'apostar per una Administració que entén, acompanya i impulsa. Una Administració que actua com a aliada de l'activitat econòmica i que fomenta la prosperitat compartida a tot el país."
Dades clau
·429,7 milions d'euros d'estalvi anual per a les empreses
·1.718 milions d'euros d'impacte econòmic acumulat en quatre anys
·106.240 empreses beneficiades pel pla