Apartir de diumenge al matí s'inicia la segona fase de les obres d'ampliació de l'estació de Provença d'FGC i la seva adaptació a persones amb mobilitat reduïda (PMR) que causaran noves afectacions al trànsit dels carrers de Balmes, París i Rosselló fins a finals d'any. L'adequació d'aquesta estació es va iniciar l'estiu de l'any passat i actualment afecta el carrer Rosselló entre Enric Granados i Rambla Catalunya. Es preveu que el conjunt de l'obra, que ha tingut un cost de 10,3 MEUR, estigui enllestida el setembre de 2007.

Afectacions al carrer de Balmes: entre els carrers Còrsega i Rosselló es tallaran 2 carrils (costat Llobregat). Els 3 carrils costat Besòs es mantindran oberts al llarg de tot el carrer. La cruïlla de Rosselló del costat Llobregat i el costat Besòs estaran ocupades per les obres.

Afectacions al carrer de Rosselló: el trànsit de vehicles queda tallat entre els carrers d’Aribau i Rambla de Catalunya, però es permet el trànsit de veïns, pàrking i càrrega i descàrrega. L’itinerari recomanat és pel lateral de la Diagonal i el carrer València

Afectacions al carrer de París: El trànsit de vehicles queda tallat entre els carrer d’Aribau i de Balmes, però es permet el trànsit de veïns, pàrking i càrrega i descàrrega Afectacions a les línies 67 i 68 de bus: Es desvia el seu recorregut pels carreres Muntaner i València D’altra banda, l’accés a l’estació de Provença situat al carrer de Rosselló, costat Llobregat banda muntanya, quedarà tancat.

Un vestíbul amb gran afluència d’usuaris El vestíbul de l’estació dels FGC de Provença, costat Rosselló, suporta una forta afluència d’usuaris a causa de l’intercanvi de viatgers amb les línies L3 i L5 del metro. Això provoca una pèrdua de qualitat del servei per saturació. Actualment, l’afluència de viatgers a l’andana ascendent (direcció Sarrià) a l’estació en hora punta (de 7 a 10 hores del matí) és d’11.500 persones. D’altra banda, el volum anual de viatges en aquesta estació és de més de 8 milions, la qual cosa la situa com la segona estació més important, quant a volum, de la línia Barcelona-Vallès. Amb aquesta actuació, la superfície del vestíbul passarà de 390 a 1.080 metres quadrats La superfície útil total del vestíbul (abans i després de barreres tarifàries) serà de 1.335 m2 repartits en dos nivells, això representa un increment de 835 m2 entre els dos nivells. Aquesta ampliació permetrà reduir l’acumulació de viatgers a la pròpia andana i suposarà una major qualitat en el servei. Així, amb el vestíbul ampliat, els usuaris no patiran aglomeracions i només hauran d’accedir a les andanes moments abans de l’arribada del tren i permetrà regular l’accés a les andanes i evitar el col·lapse en les hores punta. D’altra banda, l’estació també s’adaptarà a l’accés de persones amb mobilitat reduïda. D’aquesta manera s’eliminaran les barreres arquitectòniques amb la construcció de rampes que faciliten l’accessibilitat i es col·locaran ascensors tant del carrer al vestíbul com d’aquest a les andanes.

1  

Fitxers adjunts

nota de premsa

nota de premsa
PDF | 138