Barcelona-Tallin en quatre horesAquesta nova ruta, que serà operada per la companyia Estonian Air, tindrà una durada de 4 hores, i es farà amb un Boeing 737-500, amb capacitat per a 118 passatgers. Els vols sortiran els dilluns, dimecres, divendres i diumenges al llarg de tot l’any.
La companyia aposta d’aquesta manera pel mercat català i preveu assolir amb aquest nou vol més de 18.000 passatgers en cada sentit d’aquí a finals del 2006. Aquesta xifra representaria una taxa d’ocupació superior al 70%.
Estonian Air, va ser creada per l’Estat estonià el 1991 i manté enllaços amb 17 ciutats europees des de Tallin dins la seva programació regular. Durant l’any 2005 va transportar 642.700 passatgers.
Estònia
El vol Barcelona-Tallin suposa una de les primeres connexions del país Bàlitc amb un país de l’Europa mediterrània. D’altra banda, obre noves expectatives de creixement de línies cap a l’Europa de l’Est des de l’aeroport de Barcelona.
Amb 1,4 milions d’habitants, la República d’Estònia és una destinació de turisme emergent, amb un ritme de creixement del 7% com a mercat receptor, i un total de prop de 2 milions de turistes el 2004, segons dades de l’Organització Mundial del Turisme.
Estònia es distingeix per les ciutats medievals, una dinàmica activitat cultural, pistes d’esquí i més de 3.700 quilòmetres de costa. D’altra banda, Tallin està considerada com a Patrimoni de la Humanitat per la UNESCO.
Espanya és un mercat molt atractiu per a la companyia ja que segons les seves dades, el 2004, prop de 19.000 estonians van visitar l’Estat espanyol. D’altra banda, també el nombre d’espanyols que visiten Estònia ha augmentat progressivament des de 2001, fins a arribar als 15.533 turistes el 2005, un 28% més que l’any anterior.
Properes destinacions NY, Singapur i Bogotà
El CDRA, integrat per la Generalitat, la Cambra de Comerç de Barcelona, l’Ajuntament de Barcelona i Aena, es va crear el gener de 2005 amb l’objectiu de treballar per establir noves rutes internacionals de llarg radi i potenciar l’Aeroport de Barcelona com a gran aeroport intercontinental. Al llarg d’aquest període, aquest organisme ha aconseguit noves connexions amb països tant importants com la Xina, Estats Units, Xile, Colombia i Perú. El nombre de passatgers d’aquests vols ha arribat, aproximadament, als 100.000. Si es té en compte que alguns d’aquests vols han estat iniciats durant l’última part de l’any 2005, el resultat es pot qualificar de molt positiu.
Fruit de les accions de promoció que du a terme el CDRA, aquest estiu es preveu obrir tres noves rutes intercontinentals:
- Barcelona - Nova York: la companyia Continental Airlines engegarà aquesta mateixa setmana a partir del dijous 18 de maig un vol diari de l’Aeroport de Barcelona al de Nova York (Newark). Aquest vol s’afegeix als vols que ja opera Delta Airlines també a Nova York (JFK) i Atlanta , així com als vols diaris de US Airways a Filadèlfia que per segona temporada consecutiva es posen en marxa des de l’Aeroport de Barcelona.
- Barcelona-Singapur: Singapore Airlines ha anunciat que establirà, a partir del 20 de juliol, tres vols setmanals des de Barcelona a Singapur.
- Barcelona-Bogotà: es preveu que el proper 15 de juny s’iniciï un nou vol intercontinental que unirà Barcelona i Bogotà operat per la companyia Avianca.
Els objectius del CDRA per a aquest 2006 són consolidar les rutes ja establertes i engegar accions encaminades a aconseguir l’establiment de vols intercontinentals cap a l’Àsia, el Pròxim Orient, i la zona euromediterrània i l’Europa de l’Est.
En aquest sentit, a banda dels vols que entren en funcionament aquest estiu, el CDRA segueix treballant per obrir l’aeroport de Barcelona a noves rutes intercontinentals. Una de les darreres accions desenvolupades és la participació aquest mateix mes a la fira “Arabian Travel Market”, una de les més importants a escala mundial de la indústria turística. Durant aquests dies, el Comitè es va posar en contacte amb les companyies aèries més importants de l’àrea com, Qatar Airways i Emirates per tal de promoure les oportunitats de mercat que ofereix l’aeroport de Barcelona i aconseguir l’obertura de noves rutes que enllacin el Prat amb Doha (Qatar) i Dubai (Emirats Àrabs), importants hubs de distribució cap a l’Àsia.
1