Afectacions al servei de metro Del 21 al 31 de juliol: Baró de Viver: anul·lada l’andana direcció Hospital de Bellvitge. Els usuaris hauran de baixar a Trinitat Vella i fer el canvi de sentit. Per anar de Baró de Viver en direcció Hospital de Bellvitge s’haurà d’utilitzar l’andana que queda oberta, la de direcció Fondo. Des d’aquí, caldrà anar fins a la següent estació, Santa Coloma, i canviar de sentit.
De l’1 a 30 d’agost: Baró de Viver-Santa Coloma: s’anul·la el servei de metro i es posa un servei alternatiu d’autobusos entre les estacions de Torres i Bages i Santa Coloma. En el recorregut d’aquest bus, s’establiran parades que acostaran a la zona de les estacions afectades De l’1 a l’11 de setembre: Baró de Viver: anul·lada l’andana direcció Fondo. Els usuaris hauran de baixar a Santa Coloma i fer el canvi de sentit.
Afectacions al trànsit: De l’1 al 31 d’agost: es reduirà de 2 a 1 carril un tram de l’enllaç de la ronda Litoral amb la ronda de Dalt i s’habilitarà un vial d’accés a l’obra que connectarà directament amb la B-20.
Solució d’un problema històric
Les obres que ara s’inicien han de resoldre un problema històric en aquestes estacions ja que l’augment progressiu del nivell freàtic que ha patit el Delta del Besòs al llarg del temps ha generat problemes de filtracions a les estructures de la zona i en concret a les de la línia 1 de Metro. La causa d’aquests problemes radica en gran part en el tancament de la major part de les indústries existents a la zona als anys 60 i 70 que extreien grans cabals d’aigües subterrànies per a la seva producció. Aquestes extraccions d’aigua mantenien el nivell freàtic a cotes inferiors a les de les pantalles de l’estació de Baró de Viver, i actualment el nivell arriba a cotes de fins a 2 metres per sobre del nivell d’andanes. Les diverses actuacions d’impermeabilització que s’han fet fins ara, no han solucionat de forma definitiva els problemes de degradació de les estructures. Després d’analitzar diverses alternatives, l’obra que ara s’inicia opta per la creació d’un caixó al voltant de tota l’estructura, tant del túnel com de l’estació, de material millorat hidrogeològicament, de forma que impedeixi l’accés de l’aigua. Aquest caixó es realitzarà a partir d’injeccions de ciment i microciment en el terreny adjacent a l’estructura, de manera que es reemplacin els buits o l’aigua presents en el sòl per a formar un terreny més cimentat, i per tant més impermeable. Paral·lelament, es procedirà a la protecció de les encavallades de reforç d’un tram de túnel proper a l’estació de Trinitat Vella mitjançant la projecció de formigó per recobrir-les convenientment.
1