Sala de premsa

event_note Nota de premsa

La Generalitat millora l'accessibilitat als intercanviadors de Sants i de Catalunya


metro accessibilitat mobilitat Sants Catalunya {"name":"2025/07/08/08/51/22665e53-de62-44ba-91c5-d4077e4e443c.jpg","author":"DTER","type":"0","location":"0","weight":1105490}


  1. Finalitzen obres per valor de 2,4 MEUR per a facilitar els recorreguts a persones amb mobilitat reduïda entre les línies de metro i de Rodalies

El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica ha finalitzat les obres per a millorar l’accessibilitat a l’intercanviador de Sants (L3 i L5 de Metro i xarxa de Rodalies) i de Catalunya (L1 i L3 de Metro i xarxa de Rodalies). Amb una inversió conjunta de 2,4 MEUR, aquestes actuacions permeten millorar els moviments interns entre les diverses línies de transport a persones amb mobilitat reduïda, sense haver de fer transbordaments en superfície.


Les obres que han finalitzat s’emmarquen en les polítiques del Govern per a promoure l’ús del transport públic i fer-lo més accessible i s’afegeixen a les obres d’adaptació de la xarxa que du a terme. Aquestes actuacions corresponen a millores en l’accessibilitat en estacions que ja estan adaptades.


En l’intercanviador de Sants, els treballs han comportat la instal·lació de dos ascensors:

  1. Un primer ascensor comunica els vestíbuls d’ambdues estacions (ADIF i Metro L5).
  2. Un segon ascensor estableix la connexió entre el vestíbul de l’L5 i l’andana via 2 de l’L5.

L’obra ha comptat amb un pressupost de 2 MEUR.


A Catalunya, les obres han permès adaptar a persones amb mobilitat reduïda els itineraris de correspondència entre estacions i resoldre la connectivitat L1 i Renfe amb L3 i FGC. Els treballs han consistit en la substitució de l’escala existent al passadís de connexió entre l’L1 i l’L3 per una successió de rampes per a garantir l’accessibilitat de tots els itineraris de correspondència entre aquestes estacions i la d’Adif, que ja estan adaptades. Les obres han comptat amb un pressupost de 400.000 euros.


Obres en execució a Passeig de Gràcia

El Departament, d’altra banda, té en execució les obres per a millorar l’accessibilitat a persones amb mobilitat reduïda a l’intercanviador de Passeig de Gràcia (L2, L3 i L4 i xarxa de Rodalies). Les obres, que inclouen com actuacions principals la instal·lació de quatre ascensors, tenen un pressupost de més de 5,2 MEUR.

Dades clau

  • Estan adaptades a persones amb mobilitat reduïda el 95% de les estacions de metro de l'àrea de Barcelona i estan en fase d'obres o projecte les actuacions per assolir el 100%

1
Fitxers adjunts
Fitxers adjunts
Mobilitat
Transport públic
Infraestructures
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia