Territori

Entra en servei la variant de Puig-reig

query_builder   9 agost 2006 12:50

event_note Nota de premsa

Entra en servei la variant de Puig-reig

Avui ha entrat en servei el desdoblament de la variant de Puig-reig, un nou tram de dos quilòmetres de l'autovia que s'està construint entre Puig-reig i Berga. Aquest nou tram s'obre al trànsit una setmana després que es posés en servei el tram anterior, entre Navàs i Puig-reig, de 3,6 quilòmetres. Es preveu que a finals de mes s'obri al trànsit el tram entre Gironella i Berga de 6,4 quilòmetres. D'aquesta manera, aquest estiu s'haurà posat en servei més de la meitat del nou desdoblament. El tram entre Puig-reig i Gironella està actualment en obres i es preveu que es completi a finals de l'any vinent. Aquesta obra desdobla 21 km de carretera entre Puig-reig i Berga i comporta una inversió de 234 MEUR.



Actualment, el Departament de Política Territorial i Obres Públiques està executant el desdoblament de l’eix del Llobregat (C-16) entre Puig-reig i Berga. Aquesta actuació optimitzarà la funcionalitat d’aquesta carretera amb un augment de la seva capacitat i una millora del seu nivell de servei. Al mateix temps, permetrà potenciar la connexió entre el Berguedà i el Bages i, en un context més ampli, amb l’entorn metropolità de Barcelona. D’altra banda, l’eix del Llobregat també forma part de l’itinerari Barcelona–Tolosa de Llenguadoc–París i s’integra a la xarxa de carreteres d’interès comunitari.

La seva execució està en etapes diferents segons els trams. Mentre que aquest estiu s’inicia la posada en servei dels seus extrems, la seva part intermèdia està en execució. Les obres van començar el maig del 2004 per l’extrem sud i l’extrem nord ja que el DPTOP va impulsar la modificació del projecte inicial per tal d’adequar el traçat al corredor de pas de la carretera actual. D’aquesta manera, s’atenia una reivindicació del territori i s’optava per una solució amb menor impacte ambiental i una millora conjunta del traçat, en evitar el recorregut addicional que implicava la solució anterior. Les obres en el tram intermedi van iniciar-se el juliol de 2005 un cop aprovat el projecte modificat.

 El desdoblament entre Puig-reig i Berga dóna continuïtat al desdoblament d’aquest eix ja executat entre Sant Fruitós de Bages i Puig-reig. Actualment el DPTOP està redactant l’estudi informatiu per perllongar aquest desdoblament cap al nord, entre Berga i Bagà (20 km).

La variant de Puig-reig

Les obres de desdoblament de la C-16 en el tram Puig-reig-Berga consisteixen en la construcció d’una autovia d’una plataforma de 23 metres formada per dues calçades de dos carrils de 3,5 metres, vorals exteriors de 2,5 metres, vorals interiors d’1,5 metres i mitjana d’1 metre. Les obres de l’extrem sud ja s’han finalitzat després que la setmana passada entrés en servei un primer tram de 3,6 quilòmetres entre Navàs i Puig-reig sud i que avui s’hagi posat en servei la nova variant de Puig- reig. Aquesta variant té 1,9 km de longitud. S’inicia un cop passat l’enllaç Puig-reig sud i s’acaba en el punt on la nova autovia se separa de la carretera actual, a la zona de les Comes.

Dins d’aquest tram hi ha l’enllaç Puig-reig centre situat a la zona de Cal Ponç. Aquest enllaç és complet i dóna accés a una zona de pedreres, diferents indústries i a un vial que permet accedir a Puig-reig. També dins d’aquest tram es construeix un viaducte sobre el Llobregat que té una longitud de 237 metres i està format per tres vànols. En aquest tram es construirà el centre d’explotació i conservació de la nova autovia.

Proper tram en servei, Gironella – Berga

En l’extrem nord del tram s’estan finalitzant les obres de desdoblament. Aquest tram té 6,4 km i es preveu que entri en servei a finals d’aquest mes d’agost. El tram s’inicia a l’enllaç Gironella nord i s’acaba a l’enllaç de Berga sud. En aquest tram quasi tota l’autovia es construeix separada de la carretera actual. L’enllaç de Gironella nord és un enllaç complet i a més de permetre accedir al nord de Gironella, millora la connexió amb la carretera C-154 o carretera d’Olvan.

Dins de l’actuació s’inclou la construcció d’un tram de nova carretera C-154 d’aproximadament 1,5 km de longitud, que evitarà el pas per Gironella dels vehicles procedents d’Olost i Olvan. A més s’inclou la construcció d’un semienllaç (de i cap al sud) a la zona de Cal Rosal i d’un enllaç complet al sud de Berga amb la carretera d’Avià.

Dins d’aquest tram s’inclou la construcció dels viaductes de la Portella, de 160 metres de longitud, dels viaductes sobre la Riera de Sant Martí, de 120 metres de longitud i dels viaductes sobre el Llobregat que tenen una longitud de 220 metres i una alçada d’uns 50 metres. També dins d’aquest tram s’instal·larà la futura àrea de servei.

Tram en construcció

Pel que fa al tram intermedi podem distingir dues actuacions en marxa:

. Puig-reig nord – Gironella nord (7,9 quilòmetres):

les obres en aquest subtram intermedi del desdoblament estan menys avançades que les dels extrems, a conseqüència de la tramitació per modificar el traçat plantejat inicialment. Es preveu que aquest tram entri en servei a finals de 2007.

. Accés a Casserres: la nova carretera d’accés a Casserres s’emmarca en la modificació del traçat en el tram intermedi del desdoblament. Actualment, s’està treballant en la part més propera de Casserres i iniciant l’execució del viaducte sobre la riera Clarà. Cal recordar que la part més propera a Gironella és objecte d’una nova informació pública, iniciada el passat mes de juny, ja que el traçat previst inicialment afectava un espai d’interès natural i unes restes arqueològiques. Les obres s’executaran de manera conjunta amb el desdoblament de l’eix.

1  

Imatges

Esquema obres

Esquema obres 989

Xarxes socials de Govern
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia