Millora de la fluïdesa del trànsit
El DPTOP ha aprovat l’estudi informatiu i d’impacte ambiental corresponents a la prolongació de la ronda Oest de Sabadell, que uneix l’autopista C-58 i la carretera N-150, fins a la BV-1248 (carretera de Matadepera). Aquest projecte, que suposarà una inversió de 40 MEUR, permetrà alleugerir el trànsit que accedeix a la trama urbana de Sabadell. Es preveu que aquesta ronda registri una intensitat de trànsit de l’ordre d’uns 30.000 vehicles diaris de mitjana.
Aprovats els estudis, s’ha iniciat ja la redacció del projecte constructiu, que es preveu que quedi enllestida el primer semestre de 2007 amb l’objectiu de licitar i iniciar les obres durant el segon semestre de 2007.
Descripció del traçat
La nova via, de 3 quilòmetres de longitud, donarà continuïtat al tram de ronda actualment en servei. El tronc de la ronda estarà format per dues calçades, una per cada sentit de circulació, que disposaran de dos carrils de 3.5 metres d’amplada, voral exterior de 2,5 metres d’amplada i voral interior d’1,5 metres d’amplada. Les dues calçades estaran separades per una mitjana de 2 metres d’amplada.
El nou tram s’iniciarà a la carretera N-150, passant per sota la rotonda existent i continuant tot el seu traçat en una cota deprimida en relació al terreny. Es preveu la canalització del torrent de Can Feu, que passarà per sota del tronc de la ronda, i la construcció d’un enllaç per tal de donar connectivitat tant a la xarxa urbana de Sabadell com de Castellarnau abans del creuament de la línia del ferrocarril. Posteriorment, es creua aquesta línia mitjançant un pas inferior.El tram de ronda que ara s’impulsa finalitzarà en una rotonda que connectarà amb la zona nord de Sabadell (avinguda de can Deu) i la carretera de Matadepera (BV-1248).
Paral·lelament al traçat de la ronda, es preveuen unes calçades laterals, que permetran canalitzar els trànsits urbans, formades per dos carrils de circulació de 3.5 metres d’amplada i de les corresponent voreres. Un pas per a vianants unirà les dues calçades laterals i donarà continuïtat a dos camins existents que connecten la urbanització de Castellarnau amb el nucli de Sabadell. Uns metres abans de la línia de ferrocarril, es preveurà la formació d’un pas superior per donar continuïtat al carrer Sarajevo, que creua perpendicularment la ronda Oest.
El traçat del tram entre la carretera BV-1248 i la B-124 quedarà concretat un cop definida la connexió entre Sabadell i Terrassa en el marc de les comunicacions entre el Baix Llobregat i el Vallès Occidental.