El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal i l’alcalde de Figueres, Joan Armangué, han subscrit recentment un conveni de col·laboració per tal de dur a terme la millora de la carretera C-252 al seu pas per Figueres. Un cop feta aquesta actuació es traspassarà la titularitat d’aquest tram urbà de la carretera a l’Ajuntament.

Amb aquesta actuació es remodelarà completament el pas de la C-252 per Figueres, convertint-lo en un vial amb característiques urbanes, reordenant els seus accessos, millorant les condicions de circulació per vianants i bicicletes i, en definitiva, integrant aquesta via a la ciutat. Aquestes obres comportaran una inversió de prop de 3 MEUR.

Al conveni s’estableix que el DPTOP finançarà el 50% del cost de les obres, mentre que l’altre 50% serà finançat per l’Ajuntament de Figueres. L’Ajuntament també posarà a disposició els terrenys necessaris per a l’execució dels treballs.

Actualment s’està redactant el projecte constructiu d’aquesta obra que es preveu que es pugui iniciar i finalitzar durant l’any 2006. Un cop finalitzada i atès que l’actual carretera té les característiques d’un vial urbà, l’Ajuntament de Figueres n’assumirà la titularitat.

Actuació de millora

El DPTOP té previst actuar properament en el tram de la C-252 que va des del nucli urbà de Figueres fins a Vilabertran i Peralada, d’una longitud total de 4,6 quilòmetres. Dins d’aquesta actuació la primera fase serà la que se situa dins del terme municipal de Figueres, que té una funcionalitat urbana, com a carrer d’aquesta població, i és l’objecte del conveni que s’ha signat recentment.

Així, l’àmbit d’actuació previst dins del conveni és aproximadament d’un quilòmetre, s’inicia a l’encreuament de la travessera amb el carrer Compositor Mundi i s’acaba en el límit del terme municipal de Figueres, al punt d’encreuament amb la futura Ronda de Figueres.

Les obres inclouen un primer tram d’uns 300 metres en el qual es fa un reforç del paviment de la calçada. A la resta, es farà una remodelació total que inclou la construcció d’una rotonda de 18 metres de radi exterior, a l’encreuament del carrer Costa Brava, una rotonda partida de 17,5 metres de radi exterior, a l’encreuament amb el carrer Romans i una rotonda final de 23 metres de radi exterior a l’encreuament amb la futura ronda de Figueres.

En el tram de nou disseny es preveu la formació de zones verdes enjardinades d’amplades variables, la pavimentació de voreres també de diferents tipologies i la formació d’una calçada formada per 2 carrils de 3,5 metres. En alguns trams es construirà un carril bici de 2 metres i en altres trams es formarà un carril d’accés a pàrquings, de 3,5 metres d’amplada. Dins de les obres, a més de la pavimentació s’inclou també la millora del drenatge, la senyalització, l’enllumenat i les plantacions.

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 118